AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.049

Automatlåda/steptronic 740

ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Hejsan, jag ska titta på en 740-97 med automatlåda/steptronic på söndag. Har hört att BMW haft problem med några lådor, någon typ av plast kulor som slits ner, har även en sådan här låda det felet? Ev andra fel och brister? Bilen har gått 14100 mil. Tacksam för snabba svar.
MVH Richard

Scheckheft
Hej
Att tänka på vid köp:
Länk
Rätt skött håller lådan bra. Oljan ska dock bytas senast vid 20tmil. Bytte olja på mina med klart förbättrat resultat = mjukare växling.
Lycka till

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Tack för svaret, är mycket tacksam. Det fanns mycket bra annan information i din bifogade länk. Nu får jag se om det blir någon affär på söndag, en fullutrustad 740 ink TV/NAV, kontant pris 125000kr. Dyrt/billigt????

MVH Richard

125' då ska den vara i mkt bra skick, annars är det prut som gäller.
Kolla upp historiken NOGA.

/Lazze
Länk
Scheckheft
Hej
Som Lazze skriver finns det några tusenlappar i prutmån. Angående begreppet "fullutrustad": det missbrukas flitigt och har förlorat all betydelse för mig. En E38 kan i varierande grad vara välutrustad. För att bilda dig en uppfattning om tänkbara tillbehör kan du läsa följande sidor:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk - längst ner hittar du en sammanställning av utrustningalternativ i pdf format.
Jämför detta med bilen du ska titta på.

Lycka till med bilköpet.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
OK, välutrustad är nog ett bättre ord, jag vet ju inte vad för utrustning som finns till dom, men det är mycket vad jag förstått.
Denna har nav,tv,färddator,tele,cd-växlare,elektronisk klimator,svart montana läder+valnöt,multiratt,elhissar fram+bak,elsollucka glas,elstolar fram/minne,stolsvärme fram+bak,elgardin,elspeglar/infällbara,avbländbar innerspegel,xenonljus,dimmljus,regnsensor,ABS,PDC,ASC,18"alu,
fjärrstyrt c-lås,larm,softclose,vita blinkers runt om.

I övrigt är den nybes/nyskattad. Det finns säkert en uppsjö till av utrustning som denna bil saknar, det jag själv hade önskat att den skulle ha utöver vad den har är dubbelglas och drag.

MVH Richard

Scheckheft
Hej
Syftet med mitt förra inlägg var inte på något sätt menat som en uppläxning utan som en konsumetupplysning :). Nu är ju inte utrustningsnivån det avgörande när man ska välja en E38. Viktigast är det allmänna skicket och bilens historik. Att äga en E38 är ingen billig affär och ett vanskött exemplar är ingen rolig upplevelse.
Tycker att bilen verkar ha en rätt ok utrustning. Men till syvende och sist är det du som avgör vad som är viktiga utrustningsdetaljer.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.