AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.029

helt nya däck nerslitna på en sommar? normalt?

Sida 2 av 2
Ferenc: jo jag vet att det sägs så, jag har endast haft dom kvar på grund av att dom hade mönster kvar, annars hade jag bytt dom också!

låt mig då utveckla mig lite! samtidigt som jag då mätte djupet på bakdäcken så mätte jag även djupet på framdäcken och fick det till ungefär 3,0 mm...grejen är den att dom var rätt så sletna när jag fick dom, så jag skulle tro att det har försvunnit väldigt lite slityta från dom! så dom verkar ju vara bra mycket slitstarkare än hancookdäcken iaf!

MVH
Johan K
Visa användare
75
arcojan
120d -07
Min tjej köpte Goodyear F1 och dom är nästan slut efter en säsong. 235/45/17. Men skitnöjd, bättre fäste får man leta efter... Har ifs hört att andra däck med bättre slitstyrka och är lika bra (bättre?) nån som har tips?
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Johan: det kanske skulle funka att skifta fram och bakhjul nu isf?

Eftersom slitaget på bakdäcken alltid är lite större på rwd-bilar från bayern :) så kanske du får ett jämnare slitage på alla 4 sulorna, det sista som är kvar på dina däck. Sen när mönsterdjupet är nere på ca. 1,8 mm (på vårkanten nästa år?), så köper du 4 nya, likadana däck.

Om du har samma däckdim. fram/bak är det bara till att skifta hjulen. Det brukar man ju göra för att få jämnt slitage på däcken.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Ferenc: jo det med att skifta fram och bak tipsade däckgubben mig om, så det har jag tänkt att göra, känns inte så aktuellt att skifta nu då jag kanske ställer av bilen till månadsskiftet, men när jag ställer på igen så blir det ju skiftning!

funderar på att satsa på en uppsättning kuhmo ecsta supra då dom jag har visat sig slitstarka!

MVH
Johan K
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Michelin Pilot Sport, funkar klockrent.
Enda alternativet för mig i alla fall.
tvättade bilen idag och kollade då mönsterdjupet bak...mindre än 1,6 mm!!! slitet ner till slitagevarnaren och lite förbi den så att säga! fortfarande så har inte framdäcken slitits ngt nämnvärt sen jag började köra med dom, helt otroligt! skall ta ledigt från jobbet och köra och konferera med däckgubben i veckan

MVH
Johan K
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
vad jag hört är ventus kumhos lågpris däck alltså har de en äldre gummiblandning troligtvis oftast så är det väl så att man får det man betalar för men vissa bllar passar med vissa däck men tänk på lufttrycket det är svinviktigt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.