|
|
|
|---|---|
cane |
Funderar på att byta orginal dämparna mot gula koni, nån som har erfarenhet av gulingar på m3 e36 cab? Vill inte att det ska bli stötigt och så, men orginal börjar kännas litet mjuka. Bästa pris på koni i sverige? Såg på konis hemsida att de inte listar M3 specifikt, antar att man väljer de som är till e36 cab... men känns inte helt hundra at de inte är M3 specifika.... |
|
Jag kan inte riktigt besvara din fråga till 100% då jag inte personligen har provat koni. Jag själv körde först med H&r (40/10) fjädrar å var tok nöjd men då jag bytte fälgar så blev det för tight i hjulhuset bak och köpte kw 2:orna och blev glatt överaskad, vist det blev lite hårdare när det väl fjädrade men det dunsade till lite lätt och sen var det inget mer , man slapp alla små efterfjädringar (bättre avstämda dämpare å framför allt bättre retur) och 2:orna är ju ställbara i hårdhet dessutom så jag mjukade upp den lite bak medans fram fick bli hårdare. Komforten blev bättre en enligt min smak, även MC:N (Mini Cooper) upplevdes på samma sätt //Martin |
|
Agge |
Har gula koni på min. Tycker att dem är lite stötiga, men så farligt är det inte tycker jag. Har iofs ställbara, så jag mjukar till dem ibland om jag känner för att ha mer komfort. Ska tillägga att jag inte haft original på min så länge jag haft bilen, så jag har inte så mycket att jämföra med. Men bilen ligger väldigt bra i kurvorva iaf. Jag tycker att du ska köpa gulingarna. Mvh //Agge |
cane |
Ska nog behålla orginal fjädrarna, tycker redan jag skrapar i frontens undersida alltför ofta när man kör upp på tex garage uppfarter... Någon annan än Agge som kan uttala sig om stötighet, dvs gulingar vs orginal? Är allergisk mot stötighet då det känns sämre i en cab, men gillar inte heller när dämparna har svårt att kontrollera bilen i hög fart..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.