|
|
|
|---|---|
kjelle81 |
Är ute och kikar efter en 528 96-97, om ni har tips eller erfarenheter om dessa bilar svara gärna eller maila dem till mig. MVH Mikael |
|
Tja! Förutom mitt missöde med airbag-lampan så är det en underbar bil! Tyst, mjukt o skönt ,med tillräckligt drag för att inte bli alldeles uttråkad =) Köp på! Stabilt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den optimala BMWen mycket hästar kontra bränsleförbrukning man tröttnar aldrig på att köra. M-chassie är att föredra om man får välja, de flesta är ju mycket utrustning på från början. Och det finns många fina till salu bara att välja och vraka. MVH Hasso |
| Läste någon stans att de kan ha för hårt dragna topplocksbultar på 97:orna ??? | |
|
Köp en 97a så slipper du barnsjukdomarna. rono |
|
| Hej! kontrollera Bl.a om gummilisterna i dörrarna är utbytta annars "småknäpper" det i dessa,även bagageluckeknappen brukar lätt tryckas in pga felkonstruktion enl. mig.Kolla ang rost bakom tanklocket (också felkonstruerat ur dränerings synpunkt).Topplocksbultarna kan också vara för hårt åtdragna från fabrik på tidigare modeller 96-97 vilket kan resultera i kylvatten läckage när någon bult släpper....Byte av block blir det mest troligt då=dyrt.Hoppas jag inte avskräckte dig med denna lite pessimistiska redogörelse.Topplocksproblemet är nog fixat på garantin på de flesta skulle jag tro.mvh janne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.