|
|
|
|---|---|
|
Vart ifrån kommer röret som sitter på höger sida på turbon?? Alltså den grova mot rutan. Sen vad är det för silvrig slang som går mot typ spjället? Är det till dumpen ? se " Länk " TACKSAM FÖR SVAR! MVH /Jonas | |
|
he he. Kom på mej själv där:-)! Det är ju röret som kommer i från grenröret. Okej, den andra frågan kvarstår fortfarande? Vad är det för silvrig slang då mot "spjället" ?? Och sen på westgaten...visst går det att spänna den också? För det är ju den som släpper ut avgaserna? Alltså när man reglerar den så reglerar man hur mkt avgaser som ska ut ? lr rätta mej? Tacksam för svar!!!! //Jonas |
|
|
när du reglerar wastegaten så ställer du vid vilket laddtryck avgaser ska få passera ut ur motorn utan att först gå igenom turbon. Den stålomspunna (silvriga) slangen som går mot spjället är oljeslangen TILL turbon. Oljan rinner sedan ut genom en röranslutning i underkant på turbon. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
ekblom: okej, sen därefter rinner oljan ner till oljetråget (till tryckkontakten, som normalt ska vara för lite olja?). Men vart ifrån tar man oljan ?? Alltså från slagen som kommer från "spjället" ??? tack på för hand |
|
|
ja undrar hur han ska få platts me filter? |
|
|
filtret flyttar man i detta fall. finns adaptrar till detta. Oljan tar man från oljetryckskontakten. sitter på lite olika ställen från olika modeller. använd sökfunktionen TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Det stora röret går INTE till grenröret, det stora röret heter downpipe och är ett vanligt avgasrör. Oljan rinner INTE ner till tryckkontakten! (och tryckkontakten varnar INTE för lite olja, utan för lågt oljetryck) Dock TAR man oljan därifrån (tex) =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
nissejärnet: okej. alltså. Oljan tas ifrån oljetryckkontakten. Sen olje returen kopplar man i in högt som möjligt i tråget? Har läst lite om oljekylare till detta. Men det lär väl inte va nödvändigt ?? Vattnet till turbon, vart kopplar man in sig då? Tack på för hand!! //jonas Man lär sig nå nytt varje dag! |
|
|
ekblom tog du olja från oljetryckskontakten? jag hittade ett mkt smartare ställe på min M30, jag skulle byta till 745 motorn men den har ingen oljekylare som M535:an. på 745 motorn tar dom olja från oljefilteradaptern till turbon, attans då, jag vill ju såklart ha oljekylare, skruvar av oljefilteradaptern på vanliga M30 motorn och ser där att det sitter en blindskruv på samma ställe som BMW har tagit olja till 745:ans turbo, byter hela oljefilter huset och vips hade jag både oljekyl och olja till turbon. förstår inte varför alla ni som bygger M30 tar därifrån ist? |
|
|
jag tog från oljetryckskontakten. som på min bil satt på oljefilteradaptern. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.