|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bmw 330 Ci väger 1505 kg i tjänstevikt. Källa: Länk Jag har råkat ut för några sådana typeR nissar, och de har inte varit något problem i några farter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ungefär som med s60 t5 då....som äts till frukost i alla farter. ;-) Du kanske skulle prova mot någon annan 330i? Ditt ex går nog exceptionellt bra. Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Inga anledningar för påhopp. Jag påpekade att viktangivelsen var fel på förra sidan. Och jag står fast vid att 330 åker ifrån både 9-5 aero och S60T5 0-160 osv tex :) Bra exempel är detta smått utjatade testet: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Notera gärna att r&t 0-160 tid är mer eller mindre exakt som : Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Inga påhopp, fick bara en "deja vu" upplevelse med ett ärligt leende på läpparna. Jo, jag tycker jag känner igen det där testet...ha ha. Från 0km/h har jag respekt för 330, men från 50km/h vet jag hur det går. Vi ska inte älta det där igen....jag har all respekt gällande din kunskap för i synnerhet e46. Flåklypa |
|
|
Här är en till t5 som åker på spö :) Länk Kunde inte mostå, måste vara vädret :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Finns tester på s60 t5 som gör 0-200 på under 25 sekunder också, detta med en 0-100 tid på säkert 7 sek. Flåklypa |
|
|
Ojdå, jag retades utan att ha läst ditt inlägg :) I fart har även jag respekt för s60 t5, absolut. Dock skiljer sig mina erfarenheter i fart sig lite från dina och Nockelwelles. När vi gjort samma tester så har de varit väldigt jämt från 100 och uppåt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Man skulle kunna tro att jag hatar överladdade bilar, men så är inte fallet alls. Jag tycker bara att vissa underskattar sugmotorer som inte det finns ett M före. Som de ser ut nu kommer de bli en V70T5 eller 9-5 Aero som bruksbil framöver. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det finns många som avskyr överladdade bilar på det här forumet, men jag tycker inte att du är urtypen, även om det är ställt utom alla tvivel var du har ditt hjärta. :-) Jag tycker själv att bägge varianterna har sina för och nackdelar. Flåklypa |
|
| finns det någon här som tycker om type R bilen , mer än när den blir ifrån åkt av 330 bmwn | |
| CTR e en riktigt trevlig bil, roligare bil för pengaran får man leta efter, men e man ute att åka komfort så går bmw:n före, | |
|
Honda kallas väl inte för inte japans bmw. Dom gör otroligt fina bilar har själv haft en 2,2 accord den gick riktigt bra. Flåklypa: Kan bara meddela att jag inte riktigt hängde med en s60 t5 idag röd och snygg var den jäveln också. |
|
|
Där ser man, kör du manuell eller automat? I vilket fall är det roligt att få gasa, oavsett utgången. En Civic Type-R sägs vara bland det roligaste man kan köra som är fwd, roligare än de många bakhjulsdrivna bilar också. Flåklypa |
|
|
Manuell och jag låg i suget dessutom. Något helt annat var med svärfar och provade en s60 2,5t måste säga att jag blev riktigt förtjust i bilen den första roliga volvon att köra. Så man har ändrat uppfattning där, enda att anmärka på kanske var att styrningen kändes lite seg. |
|
|
Styrningen är väldigt odistinkt, det är det sämsta med bilen. Enda gången det är bra är om man kör med farthållaren i riktigt höga hastigheter, då är det ganska vilsamt men det händer sällan. Ja ja, nu har vi snott tråden....vet iofs inte om det finns så mycket mer att utröna gällande CTR mot 328i. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.