AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.959

borde inte jag piska en civic type r

Sida 1 av 3
Hallå vet inte om den här frågan passar i detta forum men men ni får väl kasta bort mig annars..

har en polare som dyrkar sin sketna Honda civic type r så in i helvete och menar att den piskar nästan allt ,, men ärligt talat

borde inte jag ta honom ? 402m
hans bil är orginal type r
och min bil är orginal bmw 328i

vad är det för speciellt med en typr r som jag inte förstått

tacksam för svar på vad ni tror eller vet
...har varit uppe förr:

Länk

Länk

Länk

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
SpineKracker
hejsan!
Till å börja med så har han 7 hk mer än dig, om jag inte minns fel. Men du å andra sidan borde ha mer vrid..?
Kan inte specifikationerna så bra på Civic..
Jag kan tänka mig att Civic är lättare också.
Det som talar mot honom är dock framhjuldriften, att han inte får ned kraften i backen lika bra som en bakhjulsdriven.

Ni får väl race:a helt enkelt! =)
tack för länkarna jocke ,,

spinekracker är det 200 hk i en type r ?

klart vi skall racea men vill juh veta på ett ungeför hur jag ligger till. hans bil bör vara lättare men nja vill inte tro att den satans riskokaren skulle köra ifrån mig
I första länken kan du läsa att Hondan drog 328an (E36)...

Japp, 200 hk i CTR.

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Data för Civic Type R Länk :
Tjänstevikt 1 276 kg
Acceleration 0-100 km/tim 6,6 s
Maximum power hp/PS / varvtal för max effekt (max effekt kW) 200 / 7 400 (147)
Max vridmoment Nm / varvtal per minut 196 / 5 900
Max hastighet 235 km/h

Alltså lär du få pisk!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ok men va fan då e det klart killen bör vinna han har 7 hk mer och antagligen en lättare bil
Enligt dessa fakta tror jag att min bil går mkt jämnt med CTRn...

0-100 6,5 s
Effekt 231 hk vid 5900 varv/min
Max vridmoment/varvtal 300 Nm vid 3500 varv/min

...och min väger knappt 300 kg mer...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det beror ju på vilken årsmodell det e på CTR:en. 04:an ska klara 0-100 på 6,6 medans 01-03 ska göra på 6,8. Men den har bara kommit ner i 7,1 sek enligt tester!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Om den bästa 0-100 tiden bilen presterat i oberoende tester är 7,1 s, så är det knappast överraskande. Med 200 hk och 1276 kg tjänstevikt har bilen ett vikt/effekt-förhållande som är aningen bättre än en 330i. Med tanke på att Type-R:en antagligen har klenare mellanregister (vilket har en viss betydelse i 0-100-mätningar), samt framför allt handikappet av framhjulsdrift i starten, borde den ha svårt att komma ner på 6:or. Från 100 och uppåt bör den kunna klara sig bättre.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Ja, enligt track-challenge så ska dn klara 100-200 på 21,4 sek.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tufft att säga de med riskokaren spöar nog 328:an...

300 kg tyngre märks!
jo precis jag har insett att jag inte matchar "riskokaren" hur pinsamt det än är men men jag får se till å få lite mer fart i min bil. VIsste inte att det var sånt drag i en type R men tack för alla (deprimerande) man bra svar..
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Två bilar som riktar sig åt helt olika målgrupper. CTR:en är enbart en leksak som saknar massor med utrustning och har noll komfort. Billig i inköp om man jämför mot en 328. Medan 328:an har allt som man kräver i utrustningsväg plus en bra motor o bra väghållning med komfort.
LexCom: Rätt så!

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
SpineKracker
avskyr riskokare.. skulle aldrig köpa en.. möjligtvis skyline, supra eller nsx isf.
ja det skulle juh vara en supra, skyline eller en evo 8 kanske . Hur som helst det blir inget race med type r bilen. Som ni sa en helt annan typ av bil. Jag får lugna mig, chippa byta filter, shifta avgasrör, vikt reducera. turbokonvertera och köra fullt ös på lustgasen, sen så .. så ska jag blåsa stenskott på den lille japanen .. återkommer då
krusell: Ja du låter precis som volvotrimmarna. Fusk! i mina ögon..
Orginal mot orginal ska de va. 328an tar inte allt.. det får man leva med. Om du vill va värst skulle du köpt m3 på en gång.
slöarton ... det var med lite ironi jag skrev det där... faktiskt men chipp, filter och avgas tycker jag inte känns osm fusk, tycker du ?

Är väl medveten om att jag inte tar allt , herregud absolut inte allt trodde däremot inte att det var sånnt drag i en type r.

en m3 köpte jag inte eftersom min dotter och sambo skall få plats samtidigt och gärna barnvagnen också så därför är det mer praktiskt med en bil med 4 dörrar för mig.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Stoffe:
Det finns ju M3 LIMO...
Stoffe...Tänk OM killen med hondan OXÅ turbokonventerar mm.mm...:)....skämt å sido...:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.