AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
805

Defa larm på min e30...fel eller?

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
Jag har ett Defa larm på min e30 och att sätta på larmet går hur bra som helst..men när jag slår av larmet blinkar det och han stänger av larmet i ungefär 15sek sen slår den på larmet igen ...ska det vara så eller är det fel på larmet????obs detta larm är gammalt...
l3
180
l3xus
323TIC -83
Du har väl den automatiska aktiveringen på som brukar vara aktiverat på bilar utan c-lås. Om man avaktiverar larmet och inte öppnar dörren eller bagageluckan inom en viss tid så skall larmet också återaktivera.
El
338
ElNiko
325iT-92
Det funkar precis likadant på min, har oxå defa larm... Så ja det ska nog vara så, men jag blev lite paff första gångerna det hände...

/Niklas
l3
180
l3xus
323TIC -83
Det går ju att programmera om larmet själv för att aktivera/avaktivera vissa funktioner så man kan få bort det. Vad är det för Defa larm?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det låter som ett Defa Spectra...?
Om så är fallet är det bara att slå på tändningen och sedan trycka på knappen på mottagaren/sensorn. Automatikfunktionen stängs då av och detta visas genom att lysdioden tänds på mottagaren. Varje gåmg tändningen sedan slås på lyser den några sekunder för att indikera att automatikfunktionen är avstängd. För att återgå till automatiken trycker man bara på knappen igen och dioden slocknar...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
Tackar tackar ...det gick och stänga av det!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.