|
|
|
|---|---|
|
Visst är det väl så att så länge bilen är på, ska dessa vara varma hela tiden? Vet att slingorna i glasen är känsliga och att man kan behöva byta glasen efter ett tag. Vad tror ni? - H U M A N R A G E - | |
| På min e-39 så är dom tidsstyrda tillsammans med bakrutevärmaren.dvs den är på i c:a 10min i stöten. | |
|
På E34 är värmen på (mer eller mindre) hela tiden, och det är ganska vanligt att trådarna går sönder. Nytt glas kostar ca 600 kr, huh! Börja med att kolla om du har spänning fram till glaset, samt mät resistansen i glaset. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om jag inte har helt galet för mig så ska temperaturen justeras automatiskt efter yttertemp/tid. Har för mig att jag läst om olika amperestyrkor vid olika tider/temperaturer. Typ.. Du kommer till bilen och det är snorkallt så eldar det på ordentligt och efter några minuter så minskar värmen suksesivt. Tror även att del ligger lite värme på hela tiden för att undvika imma vid hög luftfuktighet. Jag har haft min bil i snart tre år och aldrig sett is/imma på mina speglar mer än när man kommer till "iglon" vintertid. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke - Du har mail... - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.