AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
617

Bilen dog - generator problem ?

de
3
devion
528i -86
Hade precis varit o handlat en ny CD...kom o cruisade i centrala Jönköping, när bilen bara dog, utan förvarning, inga lampor som visade att något va fel....den bara tvärdog och vägrade starta, startmotorn går runt, men bilen startade inte, men efter ett par väl valda ord och startkablar gick åket igång igen...5 min senare, så dog bilen igen...likadant, ingen förvarning eller nåt...denna gången va de inga fina ord....

Då gick jag ut och kopplade bort strömkablen till Slutsteget och basen som hade kopplats in 1 vecka tidigare, då startar den utan problem.... kan det vara att steget drar ström även då bilen är avstängd ? kan generatorn sjunga på sista versen ? + kablen och lågnivå kablarna är dragna på samma ställe... (idiotiskt, jag vet)... kan de vara det som får det att sacka ihop ?

Steget är Rockford Fosgate p2002...2 kanals som driver en baslåda...

tacksam för alla svar och tankar, ska kolla över generatorn och allt sådant i eftermiddag... :S
Man brukar ju kunna se på steget om det slår av vid frånslag av stereon. Slocknar rockford loggan när du slår av stereon? Framförallt, du har dragit en remotekabel till steget va, inte bara lagt konstant 12 volt på remoteingången oxå?
de
3
devion
528i -86
japp, det slocknar, och remoten är dragen....mätte upp, det ligger 12 volt på steget hela tiden...men sen märktes felet, brott på en kabel som satt på pluspolen på batteriet.... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.