|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har problem med taskigt orginal ljud. Det sitter en aktiv cd/radio Buisnees i den. Hur demonterar man basarna i taket i en touring? Jag tycker att ljudet är platt, om någon har några tips så tack för det. | |
Robsarve |
Högtalarna i taket får man loss genom att dra gallret nedåt i bakkant och när det snäppt loss dra det bakåt. Sen sitter 5" mellanregistren med 4 skruvar. Men det blir tyvärr inte speciellt mycket bättre om man byter dem. Har du inbyggd telefon? tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Nej det har jag inte.Har du något tips hur jag kan få bättre bas dunk utan att bygga om hela bilen? |
|
Robsarve |
För Buisnessradion: Lightvarianten: Steg 1: byt framhögtalarna mot ett lättdrivet tvåvägskomponentsystem som är baskapabelt. Steg 2: Sätt i en liten baslåda med slutsteg som kan ta högnivå in. Orkar man inte "bygga om" bagaget så kan man med fördel använda en aktiv baslåda som går att ta ur när man måste lasta. För den med högre krav. Steg 3: Följ mektipset och modifera radion så den får lågnivåutgångar, och sätt ett steg till att driva framhögtalarna. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
performa |
Gillar ditt pedagogiska svar! Någon data-progammeringskunnig skulle kanske kuna göra den ultimata ombyggnadsguiden här på siten där man klickar sig fram genom att ange modellserie, kaross och sedan vad man kan göra med bilen, light, medel och hardcore. Kanske med förslag på grejir också. Det känns lite som man springer i ett ekorrhjul när man letar efter hjälp med typ stereo-ljuförbättringar. 1000-svar men ingen samlad översikt. Bara en tanke. hilsen, P-A |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.