|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har samma problem med min 330 som jag haft med alla andra BMW jag ägt, AC:n luktar disktrasa. BMW fixar detta för 1100 spänn (rengörning) men vad beror det på? Kan man göra nått för att slippa problemet i framtiden??? Tacksam för idéer! /CF | |
|
De har varit på tapeten många gånger innan: Länk här finns en bra tråd. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
bakterier i AC vätskan. försvinner av sig själv normalt efter 1 månad. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte bakterier i AC-vätskan utan bakterier som växer i evaporatorn, som går att döda med Virkon-S eller om man så vill klorin men det luktar en starkt ett tag. Bakterierna bildas om det blir fukt o kondens kvar runt evaporatorn i värmepaketet, om man blander Virkon i en duschflaska och tar bort kupefiltren och ev gummistosarna till torpedväggen och sätter på fläkten lite grann så går det att duscha in det bakteriedödande medlet. Bilverkstaderna använder en "DYR" bakteriedödande spray ca 400-500 kr flaskan engångsförpackning därav det dyra priset+ timpenningen a 1000 kr timmen+moms. Virkon-S har samma egenskaper som klorin men är luktlös. Finns hos "Granngården" för desificering av djurstallar samt att tandläkare och sjukhus har det att sterilisera instrument med heter då bara Virkon bör finnas på apoteket. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, jag har testad detta på en V70 som var full med bakterier samt beläggningar i fläktsystemet, inget hjälpte, så jag köpte en komplett utrustning från Vaeco med vätska, munstycke etc etc. Därefter så funkade det fin fint, lukten försvann + att en väldoft spred sig i bilen. Kloringrejjen är numera skrotad på min verkstad. Den dyra metoden funkar, klorinet luktade bara illa + att det inte hjälpte. Ha det / Göran MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| Var ner och köpte Virkon på apoteket idag, 160 spänn för ett par påsar som ska lösas i vatten, räcker till ett par saneringar verkar det som, imorgon ska det testas !!!! | |
|
Lowrider: hur gick det då? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.