|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara dela med mig lite av erfarenheter från att bruka rostskyddsgarantin på e46:or. De som äger '98 och tidiga '99 förlorar snart möjligheten att få saker utbytta och det finns ju ett rätt utbrett rostproblem på de här vackra bilarna. De vanliga ställena är ju på motorhuvens och bakluckans undersida, i framkant. Så långt gott och väl, och åtminstone har min verkstad varit väldigt beredvillig att acceptera det. Som jag skrivit tidigare här har det varje gång gått väldigt fort för dem att titta, bestämma sig, skicka in underlag till BMW och byta grejorna. Exempel: 318, tidig -99:a med rost under motorhuven och bakom handtaget till bakluckan. Ny baklucka inom en vecka efter upptäckt, ny motorhuv inom 4 arbetsdagar (!). Nu äger jag en 320, också tidig '99, som jag har låtit verkstan kolla på. Rost under motorhuven = ny motorhuv. Jag hade även rost bakom handtaget på denna med, men bakluckan är omlackad, så det lät mycket mer osäkert. För en halvtimme sen fick jag veta att jag trots det får både ny motorhuv och ny baklucka. Inom en vecka ska detta ske. Så min uppmaning är: kolla efter rost, och missa inte att skruva loss handtaget bak och kolla där. Det vore tråkigt om det rullade en massa rostiga e46:or på vägarna om 5-6 år för att ingen har vågat utnyttja garantin. Lite onödigt att påminna om det på det här forumet kanske... här är ju i stort sett alla entusiaster som sköter sina bilar som bebisar... ___ En, men en BMW. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.