AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
917

Var försäkrar ni?

Jag är hiskeligt sugen på att köpa en 528 touring eller ännu hellre en 540 touring. Bensinkostnaderna avskräcker dock i det senare fallet, ännu värre blir det när jag kollar försäkringar.

Hos IF kostar en importerad 528i touring -98, 6900:-/år att försäkra för 1500 mil/år där jag bor. En 540i touring går lös på hela 11200:-/år(!!!). Jag satte verkligen kaffet i halsen när jag fick höra det senare, jag tyckte att 6900:- var mycket (nästan det dubbla jämfört med min Citroën C5:a).

Har ni några tips om andra vettigt försäkringsbolag, eller kör ni med 540:s som är lite äldre omkring med halvförsäkringar? Det känns ju inte riktigt motiverat att betala dessa summor, bättre att köra dåligt försäkrat och betala den dag det eventuellt behövs kanske? Själv har jag i a f haft bil och kört i 17 år och aldrig råkat ut för något/orsakat något eller på annat sätt behövt nyttja de försäkringar jag betalat många sköna slantar för :-S
prova motormännens försäkring, de brukar ha konkurenskraftiga priser. Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bmw alpina b3
kolla upp med salusansvar jag har en alpina (jävlig dyr att försäkra)alla andra ville ha ca 15k å uppåt så ringde till saluansvar där fick jag för 13,200 mvh +ATT DET GÄLLER MOTORSKADA MVH
bmw alpina b3
RINDE TILL M FÖRSÄKNING PÅ SKOJS SKULL OM ALPINA O HAN SA NEJ PÅ EN GÅNG HEHEHE FÖR HÖGT KLASSAT DOM TAR IN BILAR TILL MAX 30 MIN ALPINA VAR KLASSAT PÅ 45 MVH
Kollade runt överallt när jag skulle försäkra min nyimporterade E39 i våras. Det visade sig vara OK bilförsäkring som gav mest för pengarna, de hade inga som helst specialkrav vad gäller immobilizer o dylikt. Det är nåt samarbete ihop med Folksam tror jag. Kolla med dem!
/Magnus

Regn är ju inte så roligt...
Visa användare
279
norda
540iA -93
tjena, jag har länsförsäkringar. de är bra kolla med dem.

//norda
In
355
Inot
745iA -02
Jag bor i stockholm och försäkrar min 540 99:a hos IF, kostar mig ca 8000:- år/helförs, Trygg Hansa ville ha ca: 22.000:-
bmw alpina b3
fan vad billigt ny har
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ännu ett bud: För mig är IF klart billigast.

Alltså, kolla runt och glöm inte att många bolag ger bra rabatter om man samlar alla sina försäkringar hos dem.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Hej!
Jag köpte nyss en 523iT-99 och för mig så var Aktsam det billigaste alternativet. Bor dock i norrland, vet inte om det är någon skillnad.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vi har alla våra bilar hos OK Bilförsäkringar (Folksam.) De är billigast för oss.

/Per
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Hej! Jag har försäkrat hos Ok-folksam(Ok medlem)kostar 6.500 per år(halvförsäkring)snålt?...bmw325 skratta dig lycklig att du bor norrut=billigare försäkring,här i Stockholm har vi nog med idioter som inte vet regeln "mitt och ditt"!

ps:bör man ha helförsäkring?

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
Kör med folksam, har alltid varit billigast för mig oavsätt bil.
Visa användare
11
39:an
528iAT -98
Aktsam tar inte importerade bilar. Jag hade Trygg Hansa men de ökade premien varje år och har nu bytt till Länsförsäkringar med premie 6000:- helår men har då även tagit deras villa hem försäkring eftersom vi sparade en hel del även där (totalt 3500:- helår???!!!).

Brasklapp som Trygg Hansa informerade mig om (vilket jag själv missat) är att LF har markant högre premie för glas - vilket ganska snabbt äter upp en del av vinsten !! ett allvarligt stenskott kan man ju lätt få. Det är viktigt att läsa det finstilta men man får ju "sansa lite´"

// Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.