|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med ett tjutande/vinande ljud från bakvagnen. Det uppkommer då jag gasar och främst i farter kring 70-80 km/h. Har även märkt ett "rytmiskt dunkande" från dessa trakter i ca 45 km/h. ´Kan dessa ljud ha något samband? I så fall vad kan det vara? Någon som har några ideer? Tack på förhand /Andreas | |
Soundman_02 |
Förmodligen bakaxeln... Testa att byta oljan. |
|
Den ska snart in på insp II! Då ingår väl byte av olja väl? Hur låter det ifall det är ett hjullager? Tänkte ifall det kan vara det? Fast någonting med bakaxeln el drivningen är det nog, Men vad? |
|
|
Gamla bakaxlar brukar föra lite oväsen, vet inte hur allvarligt det är egentligen. Tror det finns specialoljor som tystar dem något. Bakaxeln på min gamla 318 lät likadant under de 2500 mil jag körde utan att det var några problem. Har också erfarenhet av en 320 som lät likadant och gjorde det under MÅNGA mil. Tror att det är mest störande bara. Hjullagren testar du genom att svänga fram och tillbaka över vägen och kolla om ljudet ökar beroende på hur du svänger. Brukar vara ett morrande ljud. |
|
|
Det är vanligt att bmw axlar låter illa, men inget frligt, bara j-vligt jobbigt. har samma problem med min, men ska slänga dit en annan å hoppas på att den är tyst. Hittade en för 5-hundring. |
|
| Men min är ju inte så väldigt gammal. Har ju gått 10 000 bara. Det kanske kan vara dax för oljebyte bara. Hur långt brukar ni köra mellan byte av olja i bakaxeln? | |
|
hade liknande på min e30 då va det lagret vänster bak efter ett j-la h-ete o 5timmar senare så var det tyst det va som att åka en helt ny bil vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.