AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.653

Finns det någon mäktigare bil?

Sida 1 av 2
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Jag har alltid tyckt om 7-serien och älskat E32 och desskraftfulla design men igår när jag var hos Hedinbil i Göteborg och såg nya Chrysler 300C! Vilken bil, massvis med komfort och kraft och då snackar vi om en 5,7 liters Hemi-V8 på nästan 400hk, bilen såg fruktansvärt stor ut utifrån och en S80 ser minimal ut i jämförelse.
Kvalitetskänslan är kanon samt bilens interiör ger ett välstädat intryck. De smala sidorutorna får bilen att kännas som en stridsvagn när man sitter i den, mäktigare bil får man leta efter samt det bästa med bilen är designen, är inte den fruktansvärt snygg?
Designen är mycket kaxigare än vad t ex nya 7-serien som verkar mer vanlig i jämförelse. Denna bilen måste jag bara ha!

Länk
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Smala sidorutor är ett skäl till att jag bojkottar nya sjuan. När jag kör bil vill jag ha så stor fri sikt som möjligt, även åt sidorna. Annars hade jag nog kört pansarvagn. Annars verkar bilen i sig rätt mäktig. Hemi-motorerna är ju minst sagt trevliga.
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
340 hästar står det på hemsidan, sen tycker jag nog att den var ganska ful, men det är ju som sagt en smaksak.
Fläskig och ganska ful budget-merca. Nej tack.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Mitt i prick Kalle. Tycker dessutom att den liknar en godisbil.

///Jesper

BMWCS #5494
Aldrig en amerikansk bil av nyare snitt, alldeles för vulgo, sedan ser den inte bara ut som en Ahlgrensbil, den lär ju kännas som en också :)
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
säg inte att den där bilen rullar på vägarna..... ser ut som en taksänkt volvo 940...hellre 7 serie enligt mej....
Måste säga att det är min smak av bil, stor fläskig och intar ytan den står på....lite som gamla s-klass eller E-23:an.....är läcker....dock ser baken lite avhugen ut....

Men sen är väll kvaliten Crysler orginal, dvs ingen höjdare....
Jag tycker Chrysler 300C är rent avskyvärd. Ser ut som en jättekoloss, totalt missbildad. Jag gillar annars stora bilar, men då ska de ha snygg och elegant design. Det kan man knappast skylla 300C:n för att ha... Och den där vidriga Audi-snoken, det där jättegapet i fronten, ser inte det minsta bra ut i mina ögon...

Har inte kört (eller ens funderat på att provsitta) 300C men jag utgår från att den är som alla andra amerikanska bilar: Har man väl satt sig bakom ratten vill man bara kasta sig ut därifrån så fort som möjligt. Och ser man rent till egenskaperna så är den inte ens i närheten av att vara jämförbar med sina europeiska konkurrenter.

En amerikansk bil har nog aldrig vunnit ett biltest i europa sedan 80-talet...?

MVH
Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Jag tycker att den ser bra ut. Lite vulgo men jag tycker att den ser cool ut. Smala rutor? Men hur ser den nya sjuan ut då? "Rena linjer", "Harmoni"? Sällan! Den ser oxå vulgo ut men på nå't gôtt sätt. Men snygg är den inte!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nya Chryslern är FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!

------
Länk
Länk
Undrar om alla som klankar ner på gungig jänkare, smäckig kvalitet, plastig inredning etc har varit och provkört bilen, eller ens suttit i den och pillat på grejerna. Själv har jag gjort det senare, och var mäkta imponerad. Kanske inte Audiklass på inredningskänslan, men klart i nivå med BMWs senare modeller! Kul att det har hänt något även i USA sista tio åren. Min Chrysler från -94 håller INTE audikvaliet i känslan, men grejorna håller!

Personligen tycker jag att 300C är snygg. Sen när den kommer med Hemi 5.7 så blir det ju riktigt skoj! :-)

Provtur inbokad.
300C är mycket lyckat men jag skulle vänta tills SRT-8 kommer 432hk 6,1 liter då rör det på sig, Det kanske inte är toppkvalitet men var hittar man det på en ny bil inte i Europa i allafall det får bli en rostskyddsbehandlad Lexus LS 430 NEJ jag behåller min 96:as 540i E34 i stället så får det bli! Men Chrysler är på rätt väg men fixa sidoairbags och få ner bränsleförbrukningen.

Mvh Stephan
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
300C har varit min drömbil sedan jag såg det första fotot på den i en biltidning , den är precis vad jag hoppades att nya 7-serien skulle vara
och 300C är för mig den perfekta fortsättningen på e32.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Instämmer. Såg bilen live för några månader sedan under en usa-resa på en biluthyrning, och reagerade direkt på det mäktiga utseendet. Även insidan var helt OK. Om jag var på jakt efter en sedan hade jag mycket väl kunna tänka mig att slå till på en, givetvis då med v8.
Sällar mig till skaran som tycker att Chryslern är snygg.

Finns ju också som kombi i form av Dodge Magnum: Länk

Länk

Fast fronten på den är lite mer tveksam än den på 300C'n.
Chrysler 300C kommer att komma som kombi i Europa i stället för att virra till det med att ta Dodge Magnum äntligen en lyxbil som kombi Audi/Volkswagen hade chansen med tog den inte tuff luck nu får Chrysler den marknaden!

Mvh Stephan
Jag kan efter provkörning av 5,7:an avslöja att den går riktigt bra.

// anställd på Hedin Chrysler/Jeep
Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
DRIFT !!!!! är ordet (överdift, på ludvikamål ) förstora allt som går men det är ju amerikanare världsledande på ,nej !!!!!!!!!! det går inte att finta bort den skapelese !!!!!

mogg
V12 LeMans
provsatte en sådan för ett tag sedan , med mina 190 cm satt jag väldigt väldigt bra .

don-salvatore har nästan rätt , det är en värstingmodell på gång nästa år , som heter SRT-8 och har ca 435 hk och 6.1 liters V8 .

Men om det ska vara en Chrysler/Dodge så röstar jag på Viper GTS eller nya Vipern , SRT-10 . Helt andra bilar naturligtvis .

att köpa en 300c är nästan samma sak som att köpa en mb e-klass...300c har lånat nästan allt från mercan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.