|
|
|
|---|---|
| Bytte stolar i min E46:a, nu lyser airbag lampan, och när man sätter på värmen i stolarna blinkar den bara 1 gång sen stängs den av, någon som vet vad det beror på, vad kan man göra åt det? | |
|
du har troligen skadat sladdarna som går till stolen. Var precis så på min pappas när hans kabelstam till stolen var skadad. Airbaglapman lyste och stolvärmen funkade ej. MVH // Harris |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bytte stolar till vad för stolar till att börja med ?? Är det lika origainalstolar ? Satte du på tändningen innan allt var ihopkopplat så satte du airbaglampan eller så är det glappkontakt någonstans. Stolsvärmen beter sig så precis som Harris säger när det inte är kontakt med värmeelementet i stolen. ///MVH Hasso Länk |
|
Är det inte så att när man bytt någon komponent i airbag systemet så måste det nollas hos Bmw med deras instrument. ///Tobbe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte om man låtit bli och aktivera systemet när det var isärtaget dvs vridit på startnycklen till läge 1 dvs "radioläge" ///MVH Hasso Länk |
|
Min gissning är, att om du köpt stolarna av en skrot så har bältessträckar airbagen löst ut på ena eller båda sidorna och därför har du larm. Såvida du inte gjorde som herrarna skriver ovan och kopplade in prylarna med tändningen till. En annan variant är att du köpt stolar med 2 läges sätesvärme och din bil bör om jag inte missminner mig ha 3 lägen precis som min. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Vad menas med 2 och 3 läges då, går det att byta eller? | |
|
Det är alltså intensiteten på stols värmen som kan ställas i respektive 2 och 3 lägen. Vilken årsmodell var det på "donatorbilen" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.