|
|
|
|---|---|
|
tjabba!!! jag funderar på å köpa en 525i -92 men den börjar vibrera i bakvagnen precis vid 100kmh å så slutar den precis vid 120kmh så nu undrar jag vad det kan vara för någe. och om det kostar multum att laga det... tack för hjäplen på förhand mvh Erik rejl | |
| ja du det är bra en fråga... | |
| Obalans i bak eller avsaknad av centreringsringar, tror jag. | |
|
vad kostar "ungefär" då att fixa centreringsringarna då om det är det??? och om det skulle vara obalans är det bara att balansera fälgen då??... mvh erik rejl |
|
| Kan även vara nedre länkarmslagringen som har gått- hade samma problem på min gamla bil trots balansering och byte av fälg/däck. kostar ca 2200:- att åtgärda på aukt. verk. | |
|
Skulle tippa på hardyskivan eller någon drivknut till kardan som är sliten. /Per |
|
|
kan man kolla dom felen själv eller är det bästa å åka till en verkstad?? rejl |
|
|
Du kan åka till en GDS-hall och känna på kardan. Försök att lokalisera vart det glappar. Hardyskivan är den stora skivan som kardanröret går igenom. Kolla även bakvagnen. Silentblocken kan också vara en orsak. (De stora bussningarna i bakvagnen som håller bakaxeln i karossen.) /Per |
|
|
oki det ska jag göra... rejl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.