|
|
|
|---|---|
|
-Är det trummor bak på alla 320 e30? -Isf är det svårt att konvertera med bromsar från 325 e30, behöver man byta mkt? | |
|
Nej, alla touring och alla med ABS har skivor runt om, oavsett modell. Och 320i har skivor bak från och med årsmodell 88. Det är inte så hemskt svårt att byta, enklast är väl att ta hela bärarmen(eller vad det nu heter;)) komplett med skivor och ok. |
|
|
Hela bärarmen bak måste bytas för att få fästena till oken!! Ingenting är omöjligt |
|
| så alla 320, även om det inte är touring har skivor f.r.o.m 88? | |
|
ILiveToRide: Är du säker säker på att alla 320 efter 88:a har skivor bak? Tveksam |
|
|
Nää, jag tror jag fört ihop det med något annat:) Kollade på bilder i galleriet och nog ser det ut som att det sitter trummor på de flesta. Sorgligt att jag inte kommer ihåg hur det var på min gamla 88:a. |
|
|
320i -88 har inte skivor bak, såvida det inte är en touring eller en bil med ABS. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| alltså: alla 320i e30, oavsett årsmodell, har trummor bak, förutom touring, cab(?) och de med abs. | |
| Precis toffa182. Men när jag skulle köpa nya belägg till min 320-88 till trummorna alltså, då trodde dom på BMW att jag inte hade trummor i bak?! Jo sa jag... men dom ville nästan att jag sskulle komma dit så dom fick titta på bilen. Men tillslut lyckades jag få dem att fatta att jag hade trummor bak. Men varför va dom så tveksamma!? Det kanske ska vara skivor i bak .. jag har inte ABS eller nåt sånt.. aja... | |
| Jag har en 320ik -88 med trummor bak:( | |
| Har oxå trummor bak på min 320 -88.. vilka snart skall avyttras till fördel för skivbroms.. har skaffat mig en hel bakvagn | |
|
jo jag har inte skivor jag häller då jag kollade idag men funderar på göra som så ja får skivor som dem som vill de me vore skoj om dem ville hänga på så kan vi samdiskutera vad som behövs göras o inte göras |
|
|
Jag hade en 2-dörrars 320 -90, Den hade trummor bak! Tror bara det är touring som har skivor bak på 320 oavsett årsmodell. |
|
| alla cabbar har skivor bak är jag ganska säker på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.