|
|
|
|---|---|
|
Hej, min oljelampa har precis börjat att lysa! Började med små blinkningar men nu lyser den hela tiden. Olja har jag fullt av, när jag tittade ner i oliepåfyllnings hålet så sprutade det upp olja = har ju oljetryck.....? Har pumpen börjat låssna? H | |
|
Låna en manometer av någon verkstad. Skruva av oljetrycksgivaren och anslut manometern där så ser du vad du har för oljetryck. Obs kör ej med bilen om det är så att du har dåligttryck men förmodligen så är det bara givaren som har pajat. |
|
| 5 | |
bonsai |
Hade samma problem med min 740. var på bmw och frågade om det kan va oljepumpen som kan ha gått och dom började skratta. dom har aldrig hört att pumpen har gått på en V8. till 100% procent så är givaren paj.JAg köpte ny givare och visst hade dom rätt. givaren kostar 230 kr och är jätte lätt att byta. |
|
Jag har problemet också med oljatryckgivaren, är det någon som vet var den sitter på en m30 motor? oljatrycklampan är död, lampan borde lysa när man vrider på tändningen men det gör inte det. lampan är död. Hur kan man prova en oljatryckgivaren? Mauricio |
|
eddie |
finns det nån oljetrycksgivare på en 525:a med M50 motor?? Montana |
|
Bonsai: Men dom borde kanske upplyst om att pumparna lossnar! |
|
|
Hej Igen! Det var inget större fel, vekade vara fukt i kontakten! Tog upp den och gjorde rent då försvann blinkningarna! //Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.