|
|
|
|---|---|
| Har ringt runt till många lackfirmor i sthlm och det finns ingen som vågar montera ett m-paket på en E46a. Varför? är det så svårt? Snälla, ute efter en lackfirma som gör ett schysst jobb och helst har nån erfarenhet av BMW. | |
|
Kolla BMW´s verksta i Tyresö. Har för mig att nån här på forumet hade lämnat in sin E46´a där för montering av m-paket osv. men ja har för mig att dom tog ett saftigt pris oxå, 08-7353993 kan ju alltid ringa o höra. ///Schumi |
|
| Vart redan där, dom ville ha 14k för bara jobbet. Lite överpris tycker jag och söker därför en vanlig lackfirma. nån som har tips? | |
|
Menar du på fullaste allvar att de skulle ta 14 000 kr för att montera ett m-sportpaket? Det skulle i sådanfall vara en timkostnad på 4600 kr då de tar dom 3 h att montera det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Var det inte för både lack och montering? | |
|
Jag har beställt lack av mitt nya M-paket i samband med att BMW står för lack av ny huv samt bagagelucka pga av rost, lackeringen går på 3000:- (slipper "startavgiften") samt montering går på ca 2000:- så det var inget att bråka om när jag dessutom inte betalade mer än 6400:- minus 10% rabatt på ett komplett M-aerodynamikpaket II så totalsumman landar på under 11000:- för mig men jag tycker personligen att enbart lack + mont i en storstad ändå inte borde kosta mer än 6-7000:- "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Självklart menade jag lack + mont som topic lyder. Här kommer exaktra prisuppgiften jag fick: Lack = 4.500+moms Montering 650kr*8h = 5.200+moms tillägg för huv 1.500+moms Nått som låter rimligt?? |
|
| örsta gången jag var kontakt med dom sa de 4 timmar, nu när jag var personligen och pratade med dom sa de 8 timmar. Har börjar fundera en gång till när Wendtan sa att det står i instruktionerna 3 timmar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.