AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
450

Sökes: Lackfirma i sthlm som lack.+mont. M-paketII

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Har ringt runt till många lackfirmor i sthlm och det finns ingen som vågar montera ett m-paket på en E46a. Varför? är det så svårt? Snälla, ute efter en lackfirma som gör ett schysst jobb och helst har nån erfarenhet av BMW.
Kolla BMW´s verksta i Tyresö. Har för mig att nån här på forumet hade lämnat in sin E46´a där för montering av m-paket osv. men ja har för mig att dom tog ett saftigt pris oxå, 08-7353993 kan ju alltid ringa o höra.

///Schumi
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Vart redan där, dom ville ha 14k för bara jobbet. Lite överpris tycker jag och söker därför en vanlig lackfirma. nån som har tips?
Menar du på fullaste allvar att de skulle ta 14 000 kr för att montera ett m-sportpaket?
Det skulle i sådanfall vara en timkostnad på 4600 kr då de tar dom 3 h att montera det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
tm
59
tmanell
325iA Touring -03
Var det inte för både lack och montering?
Jag har beställt lack av mitt nya M-paket i samband med att BMW står för lack av ny huv samt bagagelucka pga av rost, lackeringen går på 3000:- (slipper "startavgiften") samt montering går på ca 2000:- så det var inget att bråka om när jag dessutom inte betalade mer än 6400:- minus 10% rabatt på ett komplett M-aerodynamikpaket II så totalsumman landar på under 11000:- för mig men jag tycker personligen att enbart lack + mont i en storstad ändå inte borde kosta mer än 6-7000:-

"BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller"
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Självklart menade jag lack + mont som topic lyder. Här kommer exaktra prisuppgiften jag fick:

Lack = 4.500+moms

Montering 650kr*8h = 5.200+moms

tillägg för huv 1.500+moms

Nått som låter rimligt??
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
örsta gången jag var kontakt med dom sa de 4 timmar, nu när jag var personligen och pratade med dom sa de 8 timmar. Har börjar fundera en gång till när Wendtan sa att det står i instruktionerna 3 timmar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.