|
|
|
|---|---|
|
tänkte bygga en baslåda i reservhjulsbaljan och undrar om det är nån som gjort det tidigare här eller har bra ideer? vet inte om jag ska försöka bygga en i mdf eller om man kan gjuta en i glasfiberspackel? tacksam för alla förslag | |
Robsarve |
Om du skall bygga i reservhjulsbaljan så rekommenderar jag MDF (glöm inte måla, det är fuktigt därnere) om du har bråttom, glasfiberarmerad polyester om du vill vara noga och ha det lite mindre tungt. |
|
lutar nog åt polyester. vet nån hur tjockt med polyester det ska va och hur mycket det går åt? |
|
| har en gammal bilstereotidning där dom bygger i en volvokombi-balja med glasfiber och "båtplast" kan scanna och skicka om intresse finnes. MVH Johan | |
|
ja du får gärna skicka den till min mail stefan.eriksson@citynetnassjo.se tack på förhand |
|
| fixar det... | |
| steffoboy: you've got mail! | |
|
tack för bilderna dom kommer till hjälp har du gjort nått själv i polyesterplast? |
|
|
Skicka görna en kopia till mig oxå. m.widelycke@telia.com // Mvh Martin |
|
Robsarve |
Jag har gjort en del. Finns bilder och beskrivningar på Corradosidorna på Länk |
| hur mycket polyester gjorde du av med? "robsarve"? | |
Robsarve |
Det beror ju på vad man skall bygga. Men är det en hel reserhjulsbalja så går det ju åt drygt 3 liter. Bästa är att köpa storpack på Biltema, så har man så det räcker. Köp en liter Aceton med, det är kladdigt... :-) |
|
ok då räcker det kanske med en 5 liters burk. tack för tipsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.