AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
721

Individual = M fabrik?

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Har hört att bilar med individual val är handbyggda på M fabriken... Är en bil automatiskt ihop plockad på M fabriken aven om den bara har individual lack, special trä, eller nån speciell extra utrustning?

- H U M A N R A G E -
Inte handbyggda, men det stämmer att individual-bilar slutmonteras i BMW Motorsports fabrik.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Slutmonteras? Vad innebär det?

- H U M A N R A G E -
Kalle: Är det inte tvärtom? Vad min ÅF sa så plockas den av bandet för att tex lackeras av M sen sätts den tillbaka på bandet igen och monteras ihop.

/Johan

Johan,

Det är mycket möjligt att de har ändrat rutinerna numera eller att jag är felinformerad. Jag har för mig att jag läst om detta på www.bmwm5.com, men det var något år sedan.

Men hur gör de med inredningen då? Skickar de tillbaks bilen till Individual EN GÅNG TILL för att montera den???

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Jag har hört/läst samma story som Kalle,
Dock om jag inte missminner mig i en bok om m-bilar.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Kalle: Nej med inredningen tror jag de tillverkar separat.

Vet att min bil iaf va lackad innan den hade produktionsvecka då en Individual lack försenar leverans ca 4-5veckor. Och eftersom det tog 2 veckor från prod.vecka tills att jag hade nycklarna så tror jag inte de hann lacka den också.

/Johan

Deliq
Har för mig att det är som Johan säger för de bilar som endast har Individual-lack,
och så som Kalle säger för de som även har Individual-inredning.

Det går ju att beställa en standardmodell med endast lacken från Individual om så önskas...
eller standardlack och Individual-inreding om man känner för det.

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.