|
|
|
|---|---|
|
Vet att denna frågan varit på tapeten förut. Men jag vill mes säkra min tolkningar av dom olika svaren man läst. Jag har en 325Turbo 89a som jag laddar 0,8 med just nu. Den går fint över hela registret, men vid 4000 så bluddrar den till i några sec, sen bryter den på satan när den kommer upp i 500varv mer. Så till frågan, jag funderar på att köpa NGK BP6ES och minska elektroavståndet till 0,4mm, stämmer detta eller? Funkar dessa stiften på min bil? http:\\bmwturbo.no-ip.com | |
|
Du kan nog gärna ha lite kallare stift. Jag kör med BP7ES. |
|
|
så rekomendationen är att jag införkaffar NGK BP7ES istället o minskar avståndet till 0,4 mm?? |
|
|
Eller NGK platina stift, polarns bmw turbo gick sådär om han körde orginal stift men gick klockrent med platina stiften.. Jag kör också på sånna och är mycket nöjd Dock är dom väldigt dyra!! Mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
BP7ES funkar med 1 bar laddtryck och >0,5mm avstånd för mig. Passa dig för dåliga tändspolar bara. Jag blev tvungen att köra en spole som skulle ha sånt där motstånd inkopplat under normal körning. Nu kör jag utan motstånd eftersom den bluddrade med motståndet, så det krävs rejäl gnista. 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
|
Vad kostar platina stiften då?? Mvh Christer |
|
|
mina kostade 1200 :- Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
| Denso tycker jag funkar bra.. | |
bmwracing |
Biltemas stift (Eyquem) kör jag med. Stiften har suttit i bilen i två år och funkar hur bra som helst även nu med turbo och 0,9 bars ladd! |
|
En annan fråga då, som kanske verkar korkad, men hur vet man att det är stiften man behöver byta? Jag är under mappnings fasen just nu, och bilen går bra från 2500 upp till 4000 där den bluddrar lite, sen vid 4500 går den fint igen upp till varvstoppet. Bytte stift, men lät avståndet vara 0,7mm som original på BP7ES, och det känndes som det blev lite mindre bluddrande. Men hur vet man som sagt att det är stiften o inte mappen, vad finns det för kännetecken på att stiften behöver bankas ihop samt ha kallare? |
|
|
Jag kör med BPR7ES och 0,8 i gap, men jag har ju annat tändsystem, Hadde 0,4 i gap när jag körde orginal tändning annars missade den.... Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
| Jag hjälpte en kompis mappa en supra i somras den hade samma problem gick normalt upp till runt 4000rpm sen gick den ryckigt. Den bytte han stift på till 7es stift körde tidigare med equenem från biltema.. Stift som gått jätte fett kan bli dåliga om de är av billiga sorten.. Satsa på 7es stift med ca 0,7 - 0.9 elektrodavstånd det fungerar bevisligen på turbobilar. | |
| SIkko: Du skulle inte kunna skriva ner lite info om ditt bygge.. Du kanske har bilder på den.. M3 E30:an dvs.. håller själv på med ett liknande bygge så... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.