|
|
|
|---|---|
|
Jag står i valet att importera en 318i eller 523i. Jag har 100'. Med vilken bil får jag mest valuta för pengarna? Vilken bil kommer att vara prisvärd i längden( kvalitet, ekonomi m.m.) Ni som är BMW-experter, hjälp mig! | |
stefannorr |
Jag skulle ta en 523 e 39..sexa : )..... Men de är klart finns ju e-46 me sexor o då blir valet svårare. |
|
523 är ju sååå mycket mer bil än en 318, inte speciellt mycket dyrare i drift heller, men varför ska du gå över ån efter vatten? Just nu är det 123st 523:or tillsalu på Blocket, köparnas marknad i kvadrat!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får mest bil för pengen om du köper en 523, e46 är dyrare än E39 av nån konstig anledning :)) men ändå mera bil när det gäller komfort . Ekonomisk så är det mest försäkringen att titta på. 523 har en mycket trevlig och bränslesnål sexa, en 4a får jobba mera, och rullar på högre varvtal så där kan det vara lika kanske. Men hur det blir i framtiden ?? E46 är ju en nyare modell än E39 och är fortfarande i livet, så om du ska sälja bilen i framtiden så står sig nog E46 bättre, men är då oftast dyrare i inköp. Men det skiljer en hel del beroende på utförande, utrustning mm. En 523 är väl knappt värd besväret att importera, ??då det dräller av hyfsat billiga E39 i Sverige och priserna sjunker hela tiden i rasande takt. ///MVH Hasso Länk |
|
Självfallet 523. Då får du en stor och komfortabel bil, med en riktig motor! --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Tveklöst 523i!!!...Benämdes bästa köp i den klassen av många motortidningar när det begav sig. Mvh Janne. |
|
|
Om du får en 523i av samma årsmodell och motsvarande skick som en 318i....jag skulle inte tveka på 523:an! E39:orna är förhållandevis billiga i förhållande till vad man får. Förstår inte själv riktigt varför de är billigare än motsvarande E46:or, men det kanske hänger ihop med vad Hasso skrev: att E46 fortfarande tillverkas! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för era svar, nu vet jag att det blir en BMW 523i :-)) | |
|
Länk Köp en E39 och bli lika nöjd som ipsen:-) /Udo Dirkelsniff |
|
| Jag skulle utan tvekan välja 523 framför 318. Gärna med manuell låda eftersom en del av kraften tappas bort i steptroniclådan. För övrigt har jag precis bytt från E39 till E46 (528 till 328) och slås av den stora skillnaden i komfort och ljudnivå. Större skillnad än jag trodde. Men samtidigt njuter jag av gocart-känslan och körglädjen! | |
|
523 är valet. MYCKET mer bil för pengarna. ___ En, men en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.