AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
661

Oljetrycket hur skall man koppla?

Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Tjena skall bara kolla....startade upp kärran igår natt skruvat i massa timmar innan så man var lite snurrig men jag undrar
Hur går oljetrycket från motorn ut till oljefiltret? Gjorde en adapter till min m10 motor som ser ut så här
Länk
frågan är om jag tänkt rätt med att oljetrycket till turbon skall kopplas till den bakre kanalen som jag gjort?
Sedan har jag kopplat slangar mellan motorn toll ett filter från enS**B 900 turbo som har oljekylare kopplat på filterhuset.
Ser ut så här:
Länk
Länk
Problemet är att motorn inte släcker oljetryckslampan och verkar inte alltsåfå upp trycket, har renoverat pumpen olja i motorn och kollat att tryckgivaren funkar. Kan jag tänkt fel med min lösning?
Yilläggas kan att filterhuset har en inbyggd termostat till oljekylaren, ALLA svar är välkomna, vill få kärran att funka!!!
Mvh / Peter
bmwracing
Jodå, du har tänkt rätt med utgången till turbon. Även filterflyttaren/oljekylaren verkar ju rätt.
För mig tog det nästan en minut på startmotorn innan trycket kom när jag bytte olja i helgen.
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Skall bara berätta att jag fått till oljetrycket, det var att ingången för inkommande/utgående var omkastade på S**B filterhuset som gjorde det så förvirrat, detta gjorde att backventilen hindrade oljan att cirkulera men med korsade slangar funkar nu allt som det ska *Pust*, tilläggas kan att det var kul med att ladda tills tryckrören hoppade loss från IC:n måste fixa bättre anslutningar i helgen. Adjöss!
Mvh/ Peter
bmwracing
Bra att det ordnade sig. Även jag tryckte loss några slangar när jag ökade trycket inatt... Men nu när slangarna sitter där dom ska så hängde förstås inte kopplingen med på 3:an 4:an:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.