AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
825

Byta till en 750 1994-

PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Hejsan,jag har sedan en tid renoverat en rätt fin 750 ial-88 och skaffat en res.dels bil i bra skick av samma år men har nu börjat fundera på att köpa/byta till en nyare från 94 och uppåt,fråga till forumet:
Är den nyare modellen"värt besväret"att byta till?Jag vet att det är lite mer vrid/hästar men i övrigt?
Mvh/
Håkan
Inte värt besväret!!

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja....Beror på hur man resonerar.

Konstruktionsförbättringar har det blivit naturligtvis...
Vevhusventilationen har byggts om har jag iaf ett svagt minne av(bättre än ingenting ;)).

En hel del utrustningsförbättringar också allt eftersom.

Allt som allt egentligen en "prisfråga" som mycket annat.

Mvh Janne.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Framförallt tycker jag inredningen är som natt och dag! Otroligt mycket finare i E38.. tycker näsan E32 andas lite 70-tal :) (aj aj slå mig inte). Gillar även karossen mycket bättre på E38 (fast det är kanske mer en smaksak från person till person). Har tyvärr ingen aning om hur E32 är att köra i jämförelse...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Självklart är det värt "besväret" (vad du nu menar med just det) om du får tag på ett fint exemplar.
Fördelen är ju att du får en modernare bil med bättre komfort.
Bytte just själv förra sommaren från en E32-740 till min nuvarande E38-740, och den största vinsten var just komforten. Och som Johan nämde tidigare, E32:an har lite för mycket sent 70, tidigt 80-tal över inredningen. Men var modell har ju sin charm.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Scheckheft
Hej
Skillnaderna är små mellan M70 och M73. Bl a fick M73 ny motorstyrning, annat utförande på vevhusventilationen och oljepåfyllning. Rätt skött är M73 en pålitlig och driftsäker motor. Sedan förstår jag inte frågan riktigt: om du är fäst vid din E32 ("värt besväret") - varför då byta? Eller vill du ha köptips angående E38 modellen? Isf kan du läsa mer på min sida eller använda sökfunktionen här på Autopower och söka på t ex "e38 and 750". Massvis med läsning...

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
go
65
goosen
523 -97
750 -88
Om man bortser från det maskinella,där skillnaderna är ganska små så är det verkligen som dag och natt...

Har ägt både e-32 och e-38 och tycker inte alls att det är samma bil, e-32 känns väldigt omodern...kanske speciellt invändigt där man har en helt annan utr i e-38 an.

Min egen 750 känns fortfarande som en väldigt modern bil trots några år på nacken...det som andra biltillverkare kallar NYHET
har jag i min 95á...

Absolut det bästa byte jag gjort!!!

Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Ballt att e32 är lite omodern.Kliman med dom analoga rullrattarna samt dom nedfällbara armstöden på stolarna är saker som fortfarande är bäst enligt mig.Självklart måste utvecklingen dock gå framåt.Soppa förbrukningsnålen som är sitter bakom vartalsnålen är grym.Fattar inte varför detta försvann på bmw.Efter ändringen så ser det bara billigare ut.
PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Ideén med frågan var att överväga om det är lönt att lägga pengarna som behövs för att komma upp i den nyare karossen,nu har jag fått en inblick i detta och får väl överväga om det är värt det.
Mvh/
Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.