|
|
|
|---|---|
|
Någon som har provat att pillra dit en M3 motor och växellåda i en 323i E21? | |
|
Har sett en tysk bil med den monterad. Såg ruskigt trångt ut. Troligen måste du bearbeta både torpedvägg och kardantunnel samt bakaxel. Mycket jobb... // Anders |
|
|
Vad jag vet så passar den rakt ner, förutom att man måste göra nya motorfästen. Originallådan passar också! Iaf ska m3 3,0 blocket ha samma "bultmönster". Jag vet att 328-motorn går i utan större problem. Jag har själv gått och funderat på en sådan operation. Det jag tror kan bli problem med är isf ifall att kopplingen inte får plats i originallådans sprängkåpa. Men med egen erfarenhet så vet jag att Alpina B3 E36 3,0-kopplingen passar i original e21-låda. Det kan också eventuellt bli trångt vid bromsservon, pga insuget kan ta i. Mvh Johan. |
|
|
Tack för tipsen! Tänker försöka få i 5växlade M3 lådan, bakaxeln blir väl nästa problem. förhoppningsvis att den går sönder vid körning! Sleeper stuket hägrar. Alpina frontspoiler och gummifläpp till bakluckan sökes! Ngn som har erfarenhet av de Norska kompressorkiten? |
|
|
Är det inte lättare och billigare om du turbokonverterar orginalmotorn istället? Du lär ju aldrig kunna besiktiga den med något av alternativen iaf. |
|
|
Låter som ett skitkul projekt, kör på det, M3-motorn är ju bland det bästa från BMW. Endast en något högre vikt i framänden är väl en negativ sak, men flytta bak så mycket som möjligt o rensa bort allt onödigt fram, glasfiberhuv o.s.v. Sätt bara INTE på nån turbo el nåt sånt skit, "real power by M-power" är enda rätta! Bakaxeln lär inte hålla men en E28 klump eller E36 klump råder bot på det problemet! ///Magnus |
|
|
Jag har en e21a till salu med just alpina-front och gummiläpp på bakluckan. =) Egentligen har jag tänkt flytta alpina-spoilern till min "nya" e21a, men allt är ju till salu till rätt pris. =) Mvh Johan |
|
|
Har du ett tel. nr om bilen-delarna Groze? En E36 M3 bakaxel klump blir det. Om jag nu får det o fungera så blir det kanske en kompressor också. Det är ju lite trångt där fram.. Någon som tillverkar fina plastdelar till E21=? Bilen ska besiktigas med motorn utan överladdning det är målet iaf.(gör det snyggt så bryr de sig inte=)SBP.. |
|
|
Dom har glasfiberhuv o baklucka till E21, avgjutna från min bil! Länk Fin kvalitet o passform, går att få mycket lätta om man vill.... ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.