AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.863

Börjar jag flippa ut ang Spoilers..?

Sida 2 av 3
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Slängde in gröna rör längs tröskeln.. styrs av musiken!! :-)

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nu är G-powers grejer äntligen beställda, tar väl en vecka att få dem levererade och sedan skall de lackas och monteras :-)

Efter att ha sett the Fast and the Furoius.. igen.. frö sjuttielfte gången blir man ju lite sugen på att flippa igen :-) Lite neon under och en kompressor från ESS så kan det ju blir riktigt kul!! :-)

Fast då måste ju 19" eller 20" sättas på bilen mm mm... Som om jag inte har projekt nog. Har lite svårt att bestämma inriktningen på bilförändringen.. Måste nog skaffa fler bilar.. :-)

/Caspar
Länk
vad är det du beställde egentligen? inte väl monsterkit från veilside?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Alltså The Fast and the Furious är en klart underhållande film, gillar bägge filmerna. Och visst kan man få ett visst sug efter att montera saker som blinker och bleppar osv!
I grunden inget fel med detta.

Nu är det dock så att allt detta har ingenting med BMW att göra. Gemensamt för i princip alla bilar i den filmen är att det är japsare hela bunten. Bilar som i grunden är tråkiga, men kan bli jättekul om man börjar trimma och "bygga på" bilen med nya prylar från stylingbutiken ständigt.

Nej, låt bilen vara. M-bilar är perfektion direkt från fabrik som någon sade. Att styla en sådan är bara att förstöra en bil som redan är en perfekt sammansatt symbios. Där har inte amatörstylarna något att tillföra.

Vill man hålla på som grabbarna i TFATF så föreslår jag ett köp av tjaa, en Skyline.. eller varför inte en Honda S2000 ;)

(Ta nu inte illa upp alla stylingfreaks, detta är min personliga åsikt och uppfattning)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: (och Olof) Det blev definitivt inte Veilside, skrev ovan att G-powers grejer är beställda och de är såpass orginaliga och diskreta som man kan önska. Baken blir ju tom mycket mer ren i designen.

Bilder (inte min bil uppenbarligen, fel färg): Länk

Det är det kitet som sitter på den blåa roadstern plus sidokjolen som syns på den silvriga Coupen.

Man måste kunna sina Z modeller för att se skillnaderna förutom framflyglarna, men det ger ett mer aggresivt totalintryck!! :-)

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fast Olof.. Skall man nu styla en bil, så är det väl bättre att börja med något som är snyggt till att börja med?? :-)

Inser dock inte den stora skillnaden mot en S2000, samma typ av bil som Z3 och kanske ännu renare i designen. Det enda är väl att det finns mer grejer till den än Z3...

/Caspar
Länk
Ok, Honda S2000 var ett ganska dåligt exempel. Men jag är så kass på japsare ;) Hmm.. Acura RSX då t ex.

Och nej, en Z3M roadster/coupé skall inte stylas, då den redan ÄR så snygg den kan bli. :P

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Edit: G-Powers kit var väl överlag OK, men tillför inte bilen något - mao totalt bortkastade pengar :P

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Olof: Det är väl tur att vi alla har olika smak!! Annars vore det ju väldigt likriktat..

Jag köpte kitet främst för att jag tycker att det ger en lite aggresivare framtoning på den annars ganska tama Z3M. Jag fick hela kitet för 1400 Euro ink frakt, så det är ju inga jättepengar direkt.

Sedan stylar man väl främst bilar för att det är trist med en bil som ser ut som alla andra. Z3M har ju sedan länge spelat ut sin roll som ovanlig bil, den går ju nästan en på varje Audi A4 i trafiken... :-(

/Caspar
Länk
Well, man får vara glad att det inte blev Rieger ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Olof: Tyst nu, ge honom inga idéer! ;)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Rieger!!??!! Måste kolla!! :-)

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tror att jag bestämt mig nu. M bilen får bli ett hyffsat diskret bygge som får leka på banan och om jag har råd att ha kvar 5'an så får den bli rejält PIMPAD istället!!! :-)

Haman har ganska roliga saker...

Front: Länk
Bakkjol: Länk
Bak- & takvinge: Länk
4-pipigt (på dieseln **ha ha ha**): Länk

Sedan ett par rejält kromade 20" typ samma som skall på Z'an. Svarta rutor. Kolfiberhuv med överdimensionerat luftscoop liksom på taket!!!

För att inte tala om hur mycket stereo, tv & neon som får plats i den bilen!!!! :-)

Kan man ha lustgas på en diesel????? Med trimchip och något som NOS (om det går) blåser man ju skiten ev nya M5'an samtidigt som man låter som en vilsen bonde!!!

Nej nej Masten... kom inte hit med farbröderna i vita rockar med massa piller i fickan....

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Ingen risk att mina vänner från hospitalet kommer nu, det här låter GRYMT! :D Dock med undantag från neonet :P

Lustgas tror jag inte fungerar i en diesel (jag har åtminstone aldrig sett det) eftersom man inte har något tändstift. Info om hur en dieselmotor fungerar: Länk
KCR har en effektbox till 530d som enligt dem ger 260hk/560Nm. Kanske kan vara något? :D Länk

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
G-powers box ger 255hk/610(!!!)Nm, Vridet räcker ju mer än väl, men för att spöa en M5 måste effekten upp till närmare det dubbla.... SVÅRT.. Hur F-n supertrimmar man en Diesel???

Passa Dig, det kanske blir Iceled om jag blir på det humöret.. :-) Länk

Givetvis måste BMW orginal helvita baklyktor på också!! :-)

/Caspar
Länk
man supertrimmar den enom att sälja och köpa M5...

nu har off topik slagit alla rekord. ska ni fortsätta diskussionen på pansionärsforumet i stället? ( 5serie forum)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: Det är MIN tråd så jag för väl styra den vart som helst?? Dessutom handlar ju ämnet om att flippa!!! :-)

5-serie forumet är inte så kul... det dräller in topics och man får definitivt inga svar vad gäller E60... Det är ju här bland mina Z vänner jag känner mig hemma!! *** lycklig***

/Caspar
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mitt uttryck är något i stil med "man falling of cliff" NNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooo oo o oo oooo o o oo oooo

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
acey: Du kan ta det lugnt, det finns definitivt inga pengar till detta projekt...bara tanke spekulationer.

/Caspar
Länk
kolla in Länk den silvriga til höger huven på den Mmmm dom har haft ganska bra priser för väntar på en updatering av sidan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.