|
|
|
|---|---|
|
Har märkt nu när jag kört och ex gasat lite extra i en kurva att antispinn lampan börjar lysa (blinka) trots att den är urkopplad. Trycker jag in knappen så lyser antispinn lampan konstant vilket jag antar att den ska göra. Skulle göra en fyrhjulsinställning i förgår pga att bilen drar en del åt höger samt känns relativt ostabil i kurvor (inte att den kränger, men vill leva sitt egna liv vilket leder till man konstant får parera med ratten. De försökte i 3h ställa in hjulen med det gick inte. Länkar till pappret från hjulinställningen: Länk Länk Någon som vet hur det kan bli så fel? //Mvh Martin | |
|
När lampan lyser konstant är funktionen urkopplad. Lampan SKA blinka när hjulen spinner och ASC+T gör det den jobbar. Allt är med andra ord som det ska... - H U M A N R A G E - |
|
| Jaha, helvete och jag som trodde det var tvärt om!??! *pinsamt* (att när den löskonstant = inkopplad). När jag körde från Norge för 2veckor sen så regnade det så attans mkt, tänkte lika bra att sätta på ASC-T, men jag stände tydligen av det... | |
|
jo... Man lär sig så länge man lever... he he! - H U M A N R A G E - |
|
| ingen aning med 4 hjulsinställninge vad som kan spöka där? | |
|
Vad jag vet så går det inte att justera bak på E34 OM man inte har exentriska bussningar. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| hmm, hur går man tillväga då om det nu behövs justeras? Måste ju slita onödigt mkt på hjullager etc om det är såna fel? | |
|
När jag gjorde hjulinstälningen på min förra efter sänkningen, så sa de i alla fall att de gjort 4 hjulsinställning. Tror dock inte att man kan justera alla vinklar... Blir lite osäker nu, men det sa de i alla fall. - H U M A N R A G E - |
|
| ok, verkar ju lite dumt om man nu inte kan justera alla vinklar. Om ni kikar på den nedersta länken så ser ni hur det ser ut just nu. | |
|
Enligt min mek så är det först på E39 det går att justera. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.