AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.450

Nån som testat denna bredbandslambda?

ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
Är det nån som testat denna bredbandslambda ?Länk
Smiley©
Tjena!
Intressant ämne tycker jag, är nämligen på jakt efter en bredbandslambda eller avgastempmätare själv.
Lägger in "några" länkar och hoppas att nån har lite erfarenhet/kommentarer om dom :-)

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Ja nu har ni lite att läsa ;-)

/Smiley

P.S. chellquist hoppas det var okey att fylla på lite....
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
mobba mej inte nu .....

men jag fattar inte direkt vad dom menar med bredbandslamda???
hur mycket mer effekt ger det???
smiley, hqtec som du länkar till ska vara mkt prisvärd! björn med hotwok cherryn har en sån och är mkt nöjd!

Ri
235
Ripper
E30-89/M50B25T-91
Kan oxå fylla på med att Hqtec är mycket bra och prisvärd...
Ri
235
Ripper
E30-89/M50B25T-91
Jonte_smte>>

En bredbandslambda ger ingen effekt i säg utan mäter bränsle/luftblandning och ger dig möjligheten att se om du kör magert eller fett med soppa.....

MVH
svintoleffe
Hur mycket blir det där i svenska kr, då.?

MVH Leffe
tror hqtec ligger runt 4500, det är BRA, vissa tar ju 20K =S
ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
Till det priset så tillkommer väl lambdasensorn?
På zeitronix så verkar den ingå för 279$. Jag har forskat lite och den verkar användas i vw/subaru kretsar en del men jag har inte fått tag i nån svensk som provat än...
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
svintoleffe: Zeitronix kostar 2063kr. Dock vet jag inte hur det blir med frakt, tull och moms.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se
Smiley©
jimbooo
Det låter bra att dom e nöjda, då kan man ju kanske våga köpa en sån.
Men jag funderar på köpa en man kan ha inkopplad jämt med nån schyst mätare på instrumentpanelen nånstans, då kanske inte den typen av mätare den bästa.
Jag vill ha koll på motorn om nåt ballar ur, e lite less på "härdsmältor" i M5 snurrorna.
Men det bästa är en avgastempmätare som mäter temp på varje cylinder för då ser man om en cylinder börjar gå snålt, det är svårt att se det på en bredbandslambda eftersom den visar ett genomsnitt på alla cylindrar.
Har man otur att en cylinder går lite fett å en annan cylinder börjar gå lite snålt så ser man inte det på bredbandslambdan eftersom den visar genomsnittet, men har man avgastemp så ser man att en cylinder börjar gå varmare.
Det borde vara säkrare så tycker jag.
Ska man ha en bredbandslambda inkopplad jämt så tycker jag nog att FJO kan vara intressant, inte snygg mätare men lätt att läsa av den och det är rätt viktigt för man kan inte sitta och stirra på den några längre stunder när man kör.
Funderar lite på UEGO 1000 eller WB02 (samma som Etapp säljer verkar det som) också.
Jag ska läsa igenom allt om dessa mätare igen nån dag när jag är mindre trött, just nu sitter jag å läser utan att fatta ett skit typ :-/

GET T6 avgastempmätare verkar bra om man vill vara på den säkra sidan, men den verkar bli rätt dyr med 6st tempgivare tyvärr.

Är det ingen som hört nåt om FJO, UEGO 1000 eller WB02 mätarna?
ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
Jag tycker att zeitronix en är rätt snygg som fast installation Länk
6 st temp givare klarar den nog inte. 1 temp, 1 turbotryck och lambda iaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.