AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.102

Vågar man köp aen -99.M5?

Sida 2 av 2
M5 e en brutal bil när den går till 100%.Stephan har verkligen haft oflyt :( Jag har bara bytt L.Massemätare vid 2ggr på 2år om det är acceptabelt kan ju diskuteras..Men det är ju Bosch så dom gör ju till dom flesta bilar.Klart man blir förbannad när en såpass bra bil får fel..speciellt så enkla fel att det borde vara utprovat innan produktion..men det finns ju måndags ex av varje bil och modell :-(

michel:
Åk till BMW i Solna och titta själv om det bara är snack...M5an verkar vara otroligt problen tyngd, trist med tanke på att 5serien i övrigt har så fina betyg av sina ägare. Det var pga sådana här problen jag slutade köra Saab...men det blir nog en M5 e39 ialla fall till våren.
M femman! Varför ska jag åka til Bmw i Solna och"titta"?? Om du syftar på M5:ans interiör, så kan jag jämföra med min bil och andras som jag har sett både interiört och exteriört..och där är det inga fel, varför skulle M5.ans interiör vara annorlunda mot resten av 5seriens när det gäller den punkten?

Jag tror du har sett skräck exempel av m5.or i sådant fall tyvärr.
"Alu-panelerna" är skit känsliga, tyvärr är så och trä paneler är så osportigt. En bil ska tåla lite användning enligt mig vilket många nya bilar inte gör idag. Jag har tittat på både fina och mindre fina ex och alla har inte slitna paneler men det är ju nästan nya bilar vi snackar om inte en gammal Volvo taxi som har gått 50000 mil!

När jag menade problem var jag lite otydlig, med problem menade jag inte inredningen utan motor problemen.
Buspelle
"Titanpanelerna" på M5an ändrades och blev betydligt mer hållbara fr o m mitten av 00. Då fick också växelspaksknoppen och handbromshandtaget läderskoning istället för "titan"-lacken. Pesronligen har jag inte sett någon senare M5a där det flagnat på det sätt det gjorde på de tidigaste modellerna.
Morten B
Om man har titan-look panelene som er slitne kan man faktisk bytte ut dem til nye ganske billig og enkelt.

Växelspaksknopp og handbromshandak i läder kan man også kjöpe og montere - handbromsen er den mest svåre å montere.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.