AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
411

Nya 7-serien riktigt snygg i verkligheten!

Hej!

Det har ju pratas en del om BMW:s nya yttre design och vi har väl alla läst åtskilliga artiklar/tester om nya 7-serien. Jag har hittills inte tyckt om designen överhuvudtaget. Men nu har jag sett den i verkligheten hos åf och den går helt klart att vänja sig vid, jag vande mig nästan under den korta tid jag var där! När man väl vant sig så kommer man nog att gilla den skarpt. Betydligt bättre i verkligheten alltså, som tur är.. Den är riktigt maffig utanpå och inuti så är det minsann känslor så det förslår. Invändigt blir man långt ifrån besviken, men det tar nog ett tag innan man kan alla finesser. Fick tyvärr inte chansen att se allt in action, men det kommer..
Den 745:a som jag studerade började på omkring 800 000kr!

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Det är helt klart så att det är en bil som är nydanande, vacker eller inte, men den har något och detn gömmer det inte... tycka vad man tycka vill, jag var helt emot den från första början men den bara växer och växer och när jag såg den första gången för en månad sedan på BMW Group i Gbg så föll jag... den har något som inte går att fånga och Chris Bangle steg i aktning... kanske är han det som behövdes för att inte BMW skulle fastna i färdigstöpta formar...

Nåja, den kanske inte är det vackraste jag kan tänka mig... där håller fortfarande en DeSoto Adventurer 60:a eller Chrysler 300 C en stark position... men den har något, den är som de bilarna var när de var nya...

Jag läste BMW Magasin (som jag fick av BMW) där de intervjuar sex dörrvakter, som är vana att parkera luxuösa bilar och jag tycker att en av dem fångade det perfekt:

> Det här är ett väsen av metall, vars
> potens, kraft och intelligens man
> inte ser vid det första ögonkastet
> Däreftet skulle jag jämföra 7-serien
> med en räv....

Även Virgil Exner hade njutit av ett sådant utlåtande och jag börjar ta bilen till mitt hjärta... :)
Soton
Efter den tredje provturen med den kärran, konstaterar jag att jag hellre lägger dom 800.000 på en E46 M3 och sparar resten. Visst det är världens bästa bil men ändå.
Lite för mycket glidarbil...
Men snygg är den...

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag tycker E38 är smäckrare. Den nya är dock mindre anonym.
Lite mycket diplomat över den men den är ändå snygg. Jag tror den riktar sig mot just lyxlimo köparna. De som kan tänka sig MB S-klasse och Bentley.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Såg den förra veckan när jag var och beställde njurar
för transplantation ,Den är snygg och absolut snyggare
i verkligheten blev positivt överraskad.
Förra modell är ju inte så tokig den heller, såg en
kraftigt sänkt i Örebro tidigare idag den gick mera som snöplog just nu.Men jag tror att en del äldre
köpare inte törs på den nya pga för mycket ny teknik
som nog skrämmer en del.Tycker själv att det skulle var jobbigt att behöva använda en display samtidigt som jag kör för att ändra en massa funktioner. Har en sådan stereo i MB-en inte kul alls. Men det är ju min åsikt.

MVH
Hasso
BMW Kungen
håller med Hasso, att den nya 7:an är lite väl mycket teknik, för om man kollar på 7:series kunder så är de ofta äldre eller liknande och då passar inte I-driven in.. själv gillar jag tekniken fullt, men den é snygg, allt utom bakluckan som ser ut som en förhöjd japps-bil.
Tack

//Kungen
betriebsanleitung
Virgil Exner hade nog gråtit om han levt
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hej
Tyckte den såg bra ut rakt framifrån (om man hukar sig) resten gillar jag inte.Bakdelen:vet inte vad man ska säga... från sidan:ser ut som en audi A6 med alfa romeo dörrar...inredningen:kantig.......kompisen utbrast direkt "men det är ju en passat"

fronten var i alla fall snygg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.