AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
934

Vilken bakaxel?

Soundman_02
Vilken bakaxel rekomenderar ni till en Bmw e30 325im som ska klara bra mycket mer påfrestningar än orginalet i alla fall? Nummer 2 bakaxel som jag har lyckats rensa rent diffrentalen på nämligen.

Mvh: Hannes
Ri
235
Ripper
E30-89/M50B25T-91
Hur lyckades du med detta då?=)

Måste det vara "bolt on" eller?

Lilla diffen på m535 skall juh passa med mindre modds bara en kåpa som behöver bytas....

MVH
tror inte det passar alls i närheten av "bolt on" med någon version av e28 535 diff, det verkar vara en och samma klump på dem. Olika som använder den (ticco limmet mfl) har alla olika årsmodeller på dem (tidiga med) har alla fått gå igenom samma jobb(ombyggnad av fästen/medbringare osv), så det med att bara byta lock kan man glömma.
//M
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
för de som har stora "klumpen" på e30 har jag hört att z3M ska passa med en lite mindre modifiering....
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Z3M Klumpen skall passa rakt upp, men den e lika grov som 325 org klump... dessutom håller 325 klumpen långt om man har en diffad klump... Både jag å ticco körde en hel sesong med 325 klump lammeldiff.. vi båda hadde över 400hk

MVh Limmet

Www.Limmet.se
Soundman_02
Hur jag lyckats? För hård på gasen förmodligen!! =)

Då e det nog 325:ans lammeldiff som jag satsar på nu då. Z3M klumpen kostar ju förmodligen nånstans nära en miljon eller nått.. =P så det blir är nog inget alternativ. Tack för svaren!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.