AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.888

Servicebulletin Vanos M5 -01?!

Sida 4 av 5
Det är bara att gratulera Stephan!!!!! Helt otroligt! Med det här som utgångspunkt ser jag ingen annan utväg för BMW att återupprätta sin heder, än genom att återbetala dig de merkostnader de åsamkat dig! Eller?
storken25
Fy faan vad lack jag hade varit på BMW om jag hade behövt byta en helt fungerande Vanos för 17,000kr. Jag hade åkt dit och kört upp den i arslet på dom!!!

FAAAN BLIR LACK BARA JAG TÄNKER PÅ DET!!!

lung nu...................
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Stephan: Gratulerar, kör så det rycker fast vädret tyvärr inte är det bästa just nu;) Ska du kräva pengar från BMW Solna nu?

Micke K. bmwcs nr.5085
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
storken25:
Det finns större saker att bli förbannad på. Det här är bara matriellt.

B97_knl:
Svårt att komma i efterhand eftersom jag redan betalat fakturan och därmed juridiskt godkänt fakturan.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Stephan: Gratulerar! Synd o säga att de löste sig på billigaste sätt, men många erfarenheter rikare blev du :)
Sorglig historia med ganska lyckligt slut kan man väl sammanfatta det hela med.
Ska du fortfarande sälja den till förmån för en Porsche eller kommer du behålla besten ett tag?
Tips: Håll hårt i körkortet när du provar den ikväll :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En av de mest intressanta trådarna att följa!

Skönt att det löste sig till slut!

En stor känga till BMW... jag hade ställt mig mitt i BMW hallen ställt till en stor scen eller nåt.... du ska inte alls betala 10-tusen tals kr för att BMW inte klara av att lokalisera en dålig sprint...

4 Cylindrar är 2 för lite!
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Bedrövligt BMW Solna.

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Wendtan:
Tack! Du sammanfattade det väldigt bra. Jag kommer sätta ut en annons om ca 1 vecka för att känna av intresset. Sen kommer jag vänta tills i vår med att annonsera eftersom den ändå inte går att provköra i vinter. Ang. Porschen får vi se, jag har tre "val" beroende på hur ekonomin ser ut under vintern;
-Sälja M5 för att kunna renovera Biturbon.
-Behålla M5 ett år till och renovera Biturbon.
-Sälja M5, köpa Porsche 997 S och renovera Biturbon.

Siktet med Biturbon är att den ska bli den finaste Biturbon som finns + att allt ska va orginal. Då förstår du nivån ;) ...och att det kostar pengar. Starre var lite orolig när han frågade vad för budget jag hade och jag svarade -Ingen!

M V H
Stephan

Visa användare
33
FFG
M5-00
Ducati 996 Biposto 01
Grattis STEPHAN
Vi ses kanske på vägen.
Min granne som är också en BMW frick (äger minst tre olika modeller) har varmt rekommenderat PER på Bil & Motorteknik.
Nu har vi också fått bekräftelsen vem som kan meka med våra M5:or

Dom längsta trippen för mig med M5 har alltid varit för korta.

STEPHAN:

Ja lite orolig blev jag då längtan till en riktigt bil bara blir större och större:))får kanske nöja mig med en E28 i orginal skick istället för Alpina....
Skönt att höra att det löste sig, Stephan!
Puh. Har följt tråden med spänning. Blev ju riktigt rädd där att man inte ska våga äga en M-bil i framtiden, men då kanske man ge sig på det trots allt ;)

Kul med ambitionerna på Bi-turbon. Ser fram emot att se den på nån träff iframtiden!

/// Olof

Länk
Helga
Hellre köra 150 mil t&r för att serva/reparera hos en duktig BMW mekare än att lämna till auktoriserad verkstad. Har man då M5 eller en Alpina också så är det ju rena nöjet. I alla fall på hemvägen!
Jag skulle aldrig gett mej ang de 17.000 kr. Har inte med att göra att fakturan är betald/godkänd.
BMW Solna bytade en helt felfri vara!

//Helga
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nu har jag varit och kört hela kvällen :D
Kan bara säga: Vilken bil!

M V H
Stephan

Stephan: Skönt o höra :)
Jag röstar starkt på alternativ 3 faktiskt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Grattis Stephan!
Kul att det löste sig..

Hoppas du får tid till B10:an i vinter nu, jag ser fram mot att se den i sommar :)

/Marcus
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Wendtan:
Det vill jag också men hitills har jag fått små ångsetattacker när man ska vänja sig med att betala 1 miljon för en bil.

Darklight:
Tack. Tror folk kommer bli lite chockade när de ser Biturbon i färdigrenoverat skick :)

M V H
Stephan

kilroy
Jag har inte följt tråden dagligen men om det har ordnat upp sig för dig så är det bara att gratulera!!Det här visar ganska tydligt att det skiljer en hel del mellan BMW-verkstäderna när det gäller kompetens och kunnande...vilket vi visste innan...
Gammal tråd, men tänkte att det var dags att gräva upp den :) Stephan, gradskivan Perra fixade, var det "Pulse Generator Disc" ? Här är en länk till RealOEM, delar 2 och 4 på bilden: Länk

Är det någon annan här som har haft problem med att den här "gradskivan" blir lös eller snedvriden? Jag har ett symptom som i teorin kunde bero på att gradskivan är snedvriden, vet dock inte hur sannolikt det är. Vet inte heller hur svårt det är att kolla, motsvarande jobb som att byta kamaxelgivare eller svårare?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Bra Perret!
Själv börjar jag bli sugen för en ny resa med en M5E39 men det får framtiden utvisa :)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
STEPHAN:

Det finns en ser ut att vara en ska jag säga fin röd M5E39 som kanske kan vara något? Tidig import av nuvarande ägaren under 10.000mil........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.