|
|
|
|---|---|
|
Hej mitt första inlägg här blir nog ett vanligt sådant :) Jag har införskaffat mig en bmw 750 ial -91. Menyerna är på tyska undrar om det går att ändra dem till engelska överhuvudtaget? Läste på mekartips att på e32 så skulle man hålla inne check-kontroll knappen så skulle språket hoppa över till eng. Men när jag håller in den får jag bara upp --Prog 1-- ?? En liten fråga till, kan bilen gå in i nödläge för att det sitter ett batteri på 60Ah istället för originalet på 85Ah? Tack på förhand //Micke | |
|
Välkommen till forumet! Checkkontrollknappen är den högra i instrumenetet, håll den inne så byts språket. Du har tryckt på blickersspaken, eller hur? Bilarna kan vara känsliga för batterier med för lite kapacitet, så det kan vara en bidragande orsak. Speciellt ju kallare det blir och om man kör korta sträckor. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tycker det låter som om du trycker på blinkersspaken i stället för den högra knappen/spaken vid hastighetsmätare/varvräknare. Vad gäller "nödläge" så vet jag inte riktigt vad du menar, men det låter lite som "Trans.progr." på växellådan. Kan mycket väl orsakas av ett svagt batteri o ditt är ju klart underdimensionerat. Speciellt om du har el-stolar o så. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tack killar för tipsen. Ja jag har tryckt på den knappen som sitter på samma spak som blinkersen. Ska ner och kolla nu om jag inte kan få det till tyska.. Tack för hjälpen //micke |
|
|
Hmm får den inte att byta över till engelska trots att jag nu trycker på rätt knapp :) . Men det kan vara så att knappen inte fungerar alls för det händer nada när man håller inne den eller för den delen trycker på den. Någon som har erfarenhet av att check-kontroll knappen har lagt av? mvh //micke |
|
|
Det händer att de lägger av, då måste man in i instrumentet för att laga. När man trycker på den, ska det visas en lysande "ram". Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Du måste ha tändningen i läge ett (1) för att den ska skifta språk. Dessutom kan det ta upp till 20 sekunder innan du ser att det händer något. Så ge inte upp, på med tändningen och in med knappen. "Plötsligt händer det..." Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.