|
|
|
|---|---|
|
Var förbi BMW i Bollmora och frågade dom vad det skulle gå på att lacka och montera ett m-paket till en e46 coupe. 4.500 för lacken. 5.200 för monteringen. (!) monteringen skulle ta 8 timmar tydligen, lite överdrift? Och om jag ville lacka om huven var dte 1.500 tillägg. Tycker att det var lite saftiga priser men till min förvåning när jag läser på prisuppgiften jag fick så står det "+ moms", att moms tillkommer. Altså hamnar vi på runt 14.000 för jobbet, utan matrialet!! Fick höra är från forumet att det skulle landa på 5.500 om man gjorde det hos dom. Tar dom såna priser eller är dom ute o cycklar?? | |
|
Tycker du skall vända dig till en vanlig lackerare istället. Jag gör inget på BMW längre sedan jag bad om att köpa en CD-växlare och att jag skulle få den installerad. Kalaset skulle gå på 8600:-. För detta köpte jag istället M-paketet och monterade den. Förstår inte att folk fortfarande lägger pengar på att göra vissa grundläggande åtgärder på bilen hos BMW som fortfarande inte skämms för att ta så mkt betalt. Mvh |
|
| Någon som rekommendera en lackfirma i sthlm saom har en erfarenhet av att montera ett m-paket oxå, låter ju som ett riktigt bök om dte tar 8 timmar! | |
|
Enligt monteringsanvisningen som Bmw själva har tar det ca 3 timmar. Det följer för övrigt med en monteringsanvisning i paketet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ok, enligt Scheidmann så står det att det tar 7,5 timme för en erfaren person. Första gången jag snackade med BMW bollmora sa de 4 timmar för montering. var där i veckan och snackade personligen och då sa de 8 :( |
|
|
Humm, då tar danskarna långlunch o typ 8-10 fika med. Jag har som sagt monterings instruktionen som säger 3 h. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Enligt BMW Bollmora, skulle det oxå ta 8h. Men så var de inte första gången jag ringde dom. Då sa dom 4h. Spelar faktiskt en viss roll få monteringspriser är boven här... |
|
|
Har du någon mekkunnig kompis så gör ni det på 5-6 timmar utan några större kompliaktioner. Bara att följa instruktionerna lungt och metodiskt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det som problemet, känner ingen och man vill ju helst att nån med erfarenhet ska göra det. Vill därför lämna in den. Skulle du kunna maila mig instruktionen? vore jätte snällt om du kan fixa det! |
|
|
BMW_Patricia Ett tips, be reservdelskillen att han skriver ut monteringsanvisningen så kan du i lugn och ro avgöra om du fixar att montera det, själv sitter jag här med den 12 sidiga instruktionen som påstår att det ska ta 3 timmar att montera hela härligheten... På min verkstad (Burlin Motor i Skellefteå) trodde dom att de kanske skulle kunna ordna det på den tiden efter rutin av kanske 20 monterade paket ;-) Men dom lovade mig dock ett maxpris på 3000:- kr vilket jag nog accepterar eftersom det trots allt verkar vara en hel del jobb, blandannat ska det skäras hål till luftstyrningar osv, sen så ingår ju även demonteringen av originalgrejerna samt att man bör vara rätt säker på att inga repor eller skador uppstår, vilket jag tror blir verklighet om jag själv skulle djävlas med paketet på mitt garagegolv... Men såklart, har man bara tålamod och en bra billyft samt ljus och bra lokal så nog fixar även en med magra mekkunskaper det hela med hjälp av en polare som kan hjälpa till och lyfta/hålla...Jag skulle aldrig betala de priser du fått... En fråga, vad fick du betala för hela paketet? Själv är jag mycket förvånad över att allt ingick för 6400kr, det kändes otroligt prisvärt, jag fick för mig att paketet bara innehöll front/bakstötfångare utan luftstyrningar osv, men ALLT ingick dvs även sidokjolarna. Det enda jag behöve komplettera med är nog ett relä samt dubbelt dimljusreglage eftersom min otroligt gubbiga 318 saknade dimljus från start. "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.