|
|
|
|---|---|
| Hur ofta behöver man byta tändstift, det är en 530 94-. gått ca 17000. | |
|
Det görs normalt varje INSPECTION II. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Eller så monterar du fyrelektrodsstift med mittelektrod i platina: NGK BKR6EQUP (som är godkända av BMW att använda) så kan du ha 10 000-mils serviceintervall på tändstiften. Men som Micke säger, om du använder vanliga BKR6EK, så är det varje insp.2 som gäller för byte. Mvh |
|
|
Johan: Används 4 elektrodstiften på e46 standard då? Jag menar varje insp2 är ju var 10 000 mil på E46. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Ja! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Personligen så tycker jag det känns bättre att byta lite oftare än vad som behövs på fyrelektrådsstift. Då vet man att det sitter friska prylar där. :-) Totalkostnaden är försummbar i sammanhanget. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Vad innebär inspektion 2 då? | |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| OK tack. Är det dumt att köpa tändstift på mekonomen? | |
| OK tack. Är det dumt att köpa tändstift på mekonomen? | |
|
Köp NGK BKR6EK på macken (OK) , kostar 73,3 SEK /st Wide |
|
| Jag bytte efter 7000 mil. De gamla såg ok ut. Men kanske var dags ändå.... Vad vet jag egentligen...?! :) | |
| Generellt aldrig tidigare än var 4000e mil, normalt idag kan vara runt 10000mil om man kör mycket med bilen, eller om man har de bättre stiften på marknaden. | |
|
Lånar tråden litegrann... Vilka stift ska man ha i en 540ia -93??? MVH Morgan. Länk |
|
|
Finns två fabrikat att välja mellan som BMW själva säljer: NGK BKR6EK eller fyrelektrods platina: BKR6EQUP Bosch F7LDCR eller fyrelektrods platina: FGR7DQP Ungefär samma pris på respektive fabrikat: Dvs. ca 75 kr/st för tvåelektrodsstiften och ca 150 kr/st för fyrelektrods platinastift. Vilket fabrikat som fungerar bäst?....ingen aning men jag har aldrig haft problem med NGK och det är de som varit monterade i mina två BMW från fabrik! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det samma stift i 530? |
|
|
Ja! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.