|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
//T-Gul BMW\\ Tjaaá den går väll okej men man vill ju alltid att det ska gå snabbare och bättre, vet inte 0-100 men maxar 200km/h. Den har aldrig felat förutom Co halten e lite låg så den e seg i starten... annars går den bra. |
|
Helga |
Om jag har pengar upp över öronen så sitter mina små öron vid anklarna........... MVH Helgas man från västkusten. |
|
E30 Nicke: Gör ett eget avgassystem o släng i ett öppet filter, billigt o lätt. Mvh Henke |
|
|
Tyvärr har jag inte en m10 pinal kvar. Sålde den sista tii maskinen i somras. Kolla på 02 tavlan´s annons torg efter delar! Ang filter; glöm 1000:- konfilter ala häftigtvärre köp hellre ett konpappersfilter på biltema för en 50lapp om du ska ha öppet filter. |
|
|
//Pelle Person\\ Konpappersfilter för 50:-.... blir det verkligen bra då?? finns det så billiga öppna filter??? |
|
| Skippa de öppna filtret... om du vill ha mer effekt | |
|
Fixa nån som kapar bort bakre ljuddämparen så den låter som fan & koppla ur hastighetsmätaren,Ta ur reserhjulet åxå.......Sen kommer den gå som fan Hela den här disskusionen verkar ju vara ett skämt!!!!!!!! (",) |
|
|
jag vet att det är svårt att ins´e men det är bara en 318..... :) Satsa istället på chassiet och bromsar... /Chrille |
|
|
//Mpower\\ Det var ett himla tjat på att denna tråden är ett skämt, man kan ju tro att du är bästa kompis med morsan!!!!!!!! kapa ljud dämparen är nog inte tal om, om man inte vill bli folkrace wannabe. Några vettiga ideér och förslag har det ju varit men det är inte många.... |
|
|
Pelle: Vad behövs för 2-literskonvertering? Var får man tag på delarna? |
|
|
Haglund2306: Länk ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd: Tackar för det! |
|
|
kom på en sak till. du kanske skulle kunna snickra ihop ett eget "lustgaskit"? dom är väl inte sådär jättedyra om man köper kompletta system så om du bygger ett själv(hur nu det ska gå till) så kanske du kan få ihop det för klart billigt peng. en tub lustgas, några slangar, borra några hål på lämpliga ställen och sen vrider du bara på kranen i kupén och flyyyyyyyyyyyyyyyger iväg :) ha ha |
|
| Hehehehe..... ja de vore nått de... undrar hur stor den smällen hade blivigt.. xD | |
|
Jag har inte orkat läsa alla inlägg, så det har kanske nämnts förr. Men ärligt talat, varför trimma en 318? Putsa,sälj & köp en 325, eller om din bil är kanon för övrigt, åk till skroten & köp en 325 spis med tillbehör. |
|
|
Jontep: Att köpa 325-motor m.m. är meningslöst. Går aldrig genom besiktningen. Helt onödigt. Vill man trimma en 318i med M10-motor så går det alldeles utmärkt. |
|
|
en 325 motor får man inte för ett par hundringar. Bästa tipset hittills är att lätta bilen. /Christofer |
|
|
E30 Nicke Jag gav dig ett seriös inlägg. (som inte många andra verkar göra). Gör ett eget avgassystem o släng i ett öppet filter, billigt o lätt. Bilen blir nog något rappare, man kan väll göra mera än så men kanske inte om du är en fattig student. Mvh Henke |
|
|
köp inte ett öppet filter, bilen blir inte rappare av det. BMW's luftburkar är väldigt bra från början. Köp istället ett sport-insatsfilter. Du får lika bra luftflöde fast i regel svalare luft. Ett sportavgassystem kan förståss hjälpa litegrann också. MEn se då till att inte bygga bort mottrycket. En sugmotorbil måste ha rätt mottryck. Detta kan skapas genom att sätta en supertrapp-dämpare bak, som justeras med brickor. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Man annvänder vev-vevstakar från en 2l m10 maskin tex från en 2002, tidig e21 320/320i, e12 520/520i. ev kan man behöva att byta kolvarna. Ni klentrogna; testa en välbalanserad m10 318i på tex knutstorp och jämför sen mot er 325i. Ni kommer att bli förvånade! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.