|
|
|
|---|---|
Mecke |
Har inte haft en nån BMW förut men är lite sugen på en 320 eller 325:a årsmodell 86-90. Är det nått särskilt man bör se upp med motormässigt och så? |
| Skit i 320 och gå direkt på 325. Eller så kan du köpa min 316. Ett riktigt kap | |
| Får nog hålla med om att 325 e betydligt trevligare än 320 om man gillar lite mer effekt än familjebilsstandard. Kolla rost och kamaxlen. Det är två av de stora problemen. Båda beror väl på tidigare ägare egentligen. | |
|
Detta gäller väl alla bilar men är den sänkt kolla spindel leder fram o upphängningen bak, hissa upp bilen o kolla om det är glapp i hjullagren kostar 1300 st. Sen är det bara att leta efter en 325 eller högre.. M3 wannabe.. =) |
|
@BeeMWe |
Du ska ha en rek 6a iaf... |
|
Tjena Jag har en 320ik -88 som jag tycker går lagom bra. Visst det är ingen raket, men låter skönt o går rätt billigt. Prova runt lite så får du se vad som passar dig. mvh |
|
|
Men är det inte så att 325 på något mysko vis inte drar lika mycket som 320. Några få centiliter, men ändå. 325ans prestanda är ju super. Ja.....tänk den som hade en diamantsvartmet. 325i från 89. Ojojoj! |
|
| Tjena! Jag rekommenderar att du köper en 325:a åtminstone eftersom det är stor skillnad i acc mellan en 320 och 325 och sen är det inte så stor skillnad i bensinförbrukning Har ägt både 320 och äger 325 E30. 325 drar ju givetvis mer när man gasar sen är det nästan samma försäkrings premie. Jag vet inte vad som hände nu senast men dom höjde kraftigt försäkringen på LF på E30 325 så jag bytte till Trygg hansa.Kolla upp så att kamaxel inte är sliten eftersom det kan bli en del pengar på en dyr reparation där om du ska lämna in den på BMW. En annan sak glöm inte att kolla upp försäkringen du kanske bli förvånad vilken premie som dom olika bolagen vill ha.... | |
| Glömde säga en sak , kolla när kamremen är bytt. Rekommenderas att byta var 6000:e mil. Kostnad att byta rem eftersom verkstäderna rekommenderar att man byter vattenpump samtidigt är ca. 2700:-(BMW i Växjö). | |
Aldric |
Se lite på försäkringspremier innan du hoppar på en 325 .. kan vara otäcka =/ |
|
Otäcka? Minst sagt. Min premie ligger på cirkus 18000 per år hos IF. Mit freundlichen Grüssen, Klaus. |
|
Mecke |
18000??!! F-n, funderar starkt på en volvo 240 he he. |
|
Mecke, det är just premien som skiljer BMW från tex en Volvo. Priser på reservdelar mm är idag riktigt riktigt bra, jfr gärna mot en svensson-bil med ungefär samma motoreffekt. Själv kör jag 540 från -93 och såklart så blir både reservdelspriser och premie lidande i överkant pga att det är en så kraftfull bil (men bättre bil för 80000 finns nog inte..:)), om man så säger.. Lycka till! Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
Mecke |
Jag får tacka för alla svar. |
|
Min premie ligger på 4800kr heförs och helår... Bilen är en 325 Touring -89... Hos folksam... Bor i eskilstuna Till Salu..... Se annons..... |
|
|
Kolla länsförsäkringar!! Jag betalar 3700 helår, helförsäkring för min 325 -92. Min brorsa betalade nästan lika mycket för sin 320 -87 i ett annat bolag. Tilläggas bör väl att bilen står skriven på min far. |
|
|
Min står skriven på mor. 1183kr/halvår Hade fått lägga ut minst 7000 spänn om den stått på mig. DET är den INTE värd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.