AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
586

Handsfree till e36 m3

cane
Har nyligen joinat 2000 talet och skaffat mig en hyfsad mobil med bluetooth etc. Vill installera ett bluetooth handsfree i min bil... tror dock att den gamla e36 inte har någon sat/nav ingång, ens på mitt "top hifi" h&k system, så jag undrar om någon känner till nåt smart sätt att få telefonljudet genom högtalarna ändå? kan ju alltid köpa en sunking stärkare + högtalare på typ clas ohlson, men skulle helst vilja få in det direkt i bmw radion.... har alltså ett harman kardon top hifi från 1998 med sub och extern stärkare, och den HF jag beställt har lågnivå utgång endast.

FM modulator? Men då måste man väl ställa in frekvensen manuellt?

Extern stärkare och en reläsats som switchar vänster front högtalare över till telefons externa stärkare vid samtal? (HF har mute utgång)
Stilla dig till på torsdag i nästa vecka, då piper du iväg och köper Fyndbörsen nummer 20 och läser min artikel om just HF med BT.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
cane:

Håller helt med Micke O vänta några dgr och läs testet innan du bestämmer dig för vilken produkt du vill köpa.
cane
Fyndbörs #20, tackar för det!
cane
Kollade faktiskt inte artikeln då jag hitta kanonpris på nya parrot ck3100 bluetooth HF... denna modell har en mer avancerad display/kontroll som visar vem som ringer, nätstatus osv.... talar massa gör den åxå! Kunde koppla in ljudet enkelt då den har en inbyggd förstärkare, och min bil med h/k paketet hade högtalare med dubbla talspolar fram! Perfekt, mycket cool grej faktiskt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.