|
|
|
|---|---|
|
det är så att jag ska en 750ial-88 e32 23000 mil, 15 ägare svensksåld serivebok upp 19000 mil resten dokumenterade Skattad & besiktad den har gått genom besiktningarna utan nå större anmärkningar förutom p-broms och Bromrör på bägge sidorna(vet inte vad det är) men det är återgärdat. ägaren som jag ringde till säger att den går jättefint och sa bara positiva saker! men det är att han säljer just 750s och kunde sitta medans jag ringe honom och kolla på senatse besiktnintrna och antal ägare på den genom sin dator (han är en privatperson) så tycker ni att det är ett bra bilköp eller ska jag avstå ? han ska 20500 för den / tacksam för alla svar jag får | |
|
Hej! Låter som om du ska ha en duktig 750 mek med dig när du ska titta o undersöka vagnen...Finns många fällor för en "vanlig" bilspekulant när det gäller just BMW's toppmodell. Sedan så brukar det vara så att priset speglar skicket en "aning". Men man kan såklart inte säga via dator om en bil är ett bra köp eller inte...Det verkliga skicket är naturligtvis avgörande. Sedan så finns en bra funktion här på forumet>>>Sök inlägg här högst upp,där har du massor av information om 750 E32. Provat där? Mvh Janne. |
|
|
ja jag har kollat och det gav lite info........men är 15 ägare för mycket på en bil? |
|
|
Visst ,om flertalet ägarbyten skett nu på slutet så kan man börja fundera varför s.a.s. Bilens skick nu är syvende o sist det som räknas...Men ok, med en ägare eller så då är det ju lättare att kontrollera vagnens historik. Vilket intryck fick du när du inspekterade den? Mvh Janne. |
|
|
Skulle nog avstå om det är 15 olika privatpersoner som haft den. Den här har bara haft en ägare, dock i Tyskland: Länk Två ägare men verkar sliten: Länk Den här verkar vara fin!: Länk Mvh |
|
|
Ok,ser att jag nog missuppfattade vad du kontrollerat :) "Sök inlägg" var det du checkade upp eller hur? Mitt enda råd nu är att om du fortfarande är sugen så åk dit med en som kan 750(finns nog inte så många tyvärr)eller låt en BMW verkstad kolla upp bilen på plats... Köp absolut inte den om du känner dig osäker på skicket vid din koll. Mitt tips iaf. Mvh Janne. |
|
|
Tror jag nu vet vilken du funderar på... Såg iofs fin ut på bilden(Blocket),men jag tyckte mig se att det var TRX fälgar på den,det var den större dimensionen 415 såg det ut som..MYCKET dyra däck,går inte med andra däck än dem speciella TRX däcken heller pga fälgkonstruktionen. Mvh Janne. |
|
|
Jo jag tyckte det var för mycket ägare kändes skumt. och du har rätt på ett halvår ha 4 personer haft den (sjuckt) när jag inspekterade den verkade den ok men ändå skum..men hus som helt så avstod jag det känndes bättre jag får helt enkelt leta vidare tills jag hittar den rätta Mvh/ |
|
|
Om det här är samma bmw som jag själv var och tittade på i sthlm så tror jag för visso den är såld. Men jag tyckte och även min kompis Wadel här på forumet att det va för mycket att göra på bilen. Visserligen billig men räknar man in renov kostnader så blir den ändå för dyr. mvh joakim |
|
|
vi är på samma tanke vägar mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.