AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.408

Dunkande ljud i kardanaxeln

gj
56
gjk
320i kat -88
när man lägger i backen o släpper kopplingen och ska köra så dunkar det till i kardanaxeln framme vid motorn men försvinner när man kör vidare......... vet ni vad det kan vara?????????

ha
734
haack
X3 30d -18

låter som hardyskivan!
hissa upp bilen å kolla precis efter växellådan så ska de sitta en gummiskiva mellan växellåda och kardan. är den sprucken å ful är de hög tid att byta!

the sky is the limit!
gj
56
gjk
320i kat -88
är den svår o byta???

gj
56
gjk
320i kat -88
och e den dyr???

BM
9
BMW_bruden
320 ik -88
Inte svår att byta....jag klarade det ju...å jag är ju tjej...!
(sarkastisk...)
Kostar ungefär 500:-
tror dom har på mekonomen!
be
114
beatnik
BMW 520iT -92
håller med ovanstående (bmw_bruden) , ett mycket enkelt ingrepp.. bmw original hardy skiva är inte heller så förfärligt dyr
gj
56
gjk
320i kat -88
Men är ni säkra att det är den???!!

gj
56
gjk
320i kat -88
BMW_bruden Lät det så på din innan du bytte ut den

BM
9
BMW_bruden
320 ik -88
Jo, det verkar som vi har samma problem.
Men jag bytte även olja i bakaxeln, för det kan också bidra till problemet...
Är det längesen du bytte olja? Isf bör du göra det och då kan du ju kolla hur hardyn ser ut samtidigt. Är den torr och sprucken så bör du byta den!
He
3
HenkeP
328 Coupé -95
Jag ser att det är fler som har hardyproblem, jag instämmer med tidigare skribenter på denna tråd, det är nog skivan.

Jag svarade alldeles nyss på en annan tråd om detta ämne och gav där fullständiga ;-) instruktioner för hur man byter den, kolla om du har lust.

gj
56
gjk
320i kat -88
nej jag har ej bytt olja den har liksom stått i 3 år föra jag har haft problem med el-systemet!

henke var ska jag om instruktionerna????

gj
56
gjk
320i kat -88
och förresten är det farligt för bilen om man inte åtgärdar felet utan bara fortsätta köra så som den är???????????????

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.