AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.614

320 alt 325 snarlik effekt

Sida 3 av 3
Tidigare så stod det som standardutrustning på BMW:s hemsida. Efter faceliften har 330 inte sportchassi som standard, men vad jag förstått har väl hela 3-serien efter faceliften fått en sportigare avstämning av chassit. Jag skall villigt erkänna att jag blir litet osäker, men tidigare var jag helt säker på att 330 hade sportchassit. Jag skall söka vidare litet så får vi se.

Stefan L
Klokt vet jag inte, men kul.

Jag förasöker intala mig att det skulle bli lite för stötigt för långfärder med sportchassi.
17" däcken får väl räcka.
Triad
Det är även min uppfattning att 330 har sportchssi även i sedan. Det gäller även på den nya facelifta verisionen. På den kan man kostnadsfritt få komfortsättning(vilket är samma som 320 och 325 som i sin tur är sportigare än före faceliften, puh...)

Men man blir ju osäker. Å andra sidan har jag upptäckt att många handlare vet förvånansvärt lite om bilarna.
På tal om svåra frågor, sambon frågade försäljaren om hur mycket lastnätet tål. Den hade han nog aldrig hört..
Vet någon vad BMW märket "betyder" symboliserar?
Ka
131
Kanada
328i -00
BMW märket är en snurrande propeller eftersom BMW gjorde flygmotorer i början. (och även gör fortfarande, BMW äger Rolls Royce).

///Nicklas
Kollade bmw.se och det ser ut som det bara är 330ci som har sportchassi som standard.
Hoppas att originalchassit är bättre än den gamle Audins.

Tack för svaret Kanada
Alla '01 3-series coupe:n (eller åtminstone 320, 325 och 330) har sportchassi som original. Sedan och touring har inte sportchassi. På en Xi (fyrhjulsdriven) får man inte ens sportchassi som tillval. Det vanliga chassit är dock rätt ok tycker jag. Framförallt kommer du att ha mycket kul med den där motorn :)
På '02an har sedanen fått ett nytt underrede som är lite hårdare original (samma som i nya Compact). Hur det är med '02 touringen är jag inte riktigt säker på, någonstans fick jag den uppfattningen att den är mjukare. Också '02 coupens underrede har förändrats jämfört med '01, fast den inte genomgick en facelift.
Ungefär från och med april '01 gjordes det ändringar på 330 sedanens och coupens (kanske touring, vet inte) styrningsinställningar, möjligtvis fick de då också nya underredeskomponenter motsvarande '02 standard.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.