AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.741

Angånde M535 i marknaden!

Sugen på en M535:a som jag vill ha till vintern.Finns en Svart för 30000:- se länk

Länk

Men är denna som kostade 12000:- ,är inte de samma bil???

Länk

Någon som varit och kollat på denna bil???

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Jupp samma bil. ser man på den lilla regskylten och den svarta sidoblinkersen..
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Någon som försöker tjäna lite pengar kanske? Känner mig lite skeptisk till dylika tilltag. Har ett par gånger råkat ut för att man sålt bilar & delar billigt till "kompisar" och sedan känner man sig något lurad då de försöker kränga det vidare till högre pris.

Det kan ju oskså vara så att han har kostat på bilen en hel del tid & pengar så att det är ett schysst pris, inget som varit & kollat?

mvh Johan.

Länk
Jag tycker var och en sköter sina affärer på sitt sätt, om han nu tycker att bilen är värd mer än han köpte den för så är det ju upp till honom eller hur.

Men man kan ju fördömma alla bilhandlare o alla som försöker överleva i den branschen i o med att dom också försöker tjäna en hacka.

Bilen kan ju vara helt ok kanske va så att killen som sålde den först paniksålde, och då tar man ju sitt tilfälle i akt.

Mitt tips är kolla på bilen och skit i tidigare annonser. Det man inte vet ska man inte ha någon åiskt om.
be
250
benny
535im-86
Hej!Det e ju en bil som går upp i värde! Om den sköts på ett bra sätt

mvh.benny
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Det är med stor sannolikhet samma bil på båda bilderna. Men det händer ju ofta att folk sätter in bilder på andras bilar i sina annonser....

Dock verkar utrustningen stämma hyfsat , så antagligen är det samma exemplar.
Al
331
Alfred
M5 2001
Han kanske köpte den billigt, gjorde vid eventuella fel och värderar den dubbelt så högt. Ring och fråga istället.
30000:- för en M535a låter som mycke pengar, de är ju nästan 20 år nu. Har själv ägt två M535or och det är en trevlig bil. Har letat lite efter en som andra bil men de flesta är vrak.
Vad jag märkt så är dom ganska ovanliga. Jag har sett 3 stycken här nere och det inkluderar min egen.. 30.000kr för en m535 i fint skick är ett bra pris tycker jag
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Fina ex. kostar minst 25- 30k nuförtiden. Billigare bilar har en tendens att vara risiga. Men det är klart, man kan ju ha tur och hitta ett klipp. Men över lag är nog den tiden då man fick ett bra ex för liten peng över.

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Som sagt. 30k är inte konstigt om nu bilen visar sig va i bra skick.

///Jesper

BMWCS #5494
Le
7
Leif Israelsson
525 tds tour.-93
535-86
Har kollat på den.

Motor ok.
Framskärmar rost.
Ett främre fjädertorn rostigt.
Förarstor mkt dålig (det vanliga fast mera)
Mkt kvitto tidigare ägare.
Övrigt OK.
Troligen ett skapligt köp om man är bra förhandlare och kan fixa lite själv!

M535 spekulant.

ISSE
Jag betalade 28500:- för min för min första M535a. Det var i november 1997. Säljaren hade haft den till salu för 52000:- och sedan sänkt priset till 39000:- men den förblev osåld tills jag köpte den. Det var en röd -85 i fint skick omlackad med orginal bbs fälgar. Ägde bilen över vintern men var så svårsåld (begärde 40000:- att jag fick byta bort den mot en Pontiac som jag sålde på en dag för 65000:-!
Min andra M535a också en röd -85a men med halvskinn(inget slitet förarsäte:-)) köpte jag för 22000:- hösten 2001 fick byta ett bromsok, bromsbomb och avgassystem under det året jag ägde den. Körde den över 3000 mil och sålde den för 24000:- Om jag skulle köpa en till skulle jag inte betala MER än vad jag jag gjorde för sju år sedan för ett fint ex!!! De har ju inte blivit nyare direkt!

Det kanske låter som att jag sågar M535an men jag måste säga att det är nog en av de roligaste och välbalanserade bilar jag kört och den känns mycke sportigare än e34 t o m än e36an
jag betalade 9500 för mig, nyskattad och besiktigad, räckte med det priset och nybessad för att jag skulle ha den, sen att den var hyffsat fin får man ju ta som ett + i kanten
för min skulle d stå blev lite fel hehe
Köpte min för 34000:- år 2000.. sålde den för 40000:- förra hösten(snyft...ångrar).

Mvh Matte
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag köpte min för 28000:- sommaren 2002. Och denna är då helt original, ska så förbli (sånär som på fälgar och blinkersar).
Ska fortsätta att renovera alla småsaker i vinter. Har tidigare lackat motor och putsat och bytt diverse delar. Denna vinter skall alla småsaker fixas.
Om man tittar efter M535i E28 så har nästan majoriteten antingen 745i turbo motor, eller M5 E34 motor. Dom är ju knappast vanliga längre, och hitta en original i fint skick är inte lätt.
Så värdet stiger på dessa vagnar.

MVH Morgan.

Länk
4n
23
4nollan
M535i - 87
Det är en granne till mig som äger den...

Och för det första så köpte han den alldeles för billigt! 12000:-

Men sen så var det ju lite fel på den och så vidare som allt är fixat med nya delar (har för mig han satte dit bilstein dämpare och så vidare.. och dem är ju inte gratis..)

Och nybesiktad med....

Så 30k är vad jag skulle kunna tänka mig vad utgångsbudet är..
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
M535i är numer en renodlad klassiker, som är på väg upp!

Jag kan säga att jag sålde min MYCKET dyrare än vad som ovan nämnts. Håll i Era bilar om de är fina, för det finns inte många kvar...

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.