|
|
|
|---|---|
|
Precis som frågan lyder, mitt mål är typ 1 bar men jag måste väll ha andra spridare eller nåt om det ska gå? Recept: M20B23 motor standard med annan bräsletrycksregulator vet ej vad det är, standdard allt annat, nåt hemmasnickrat grenrör (ser för jävligt ut men verkar vara tätt) och turbo och ic och oljekylare från saab 9000, dump från bmwandreas. Laddar just nu 0,65 utan minsta spikning och det verkar gå bra, vet att jag förmodligen är i farozonen redan nu men detta är en prov motor som jag faktiskt skiter i om den går sönder, kan också tillägga att detta är en budget snål motor provning, så inga dyra tips tack. Gärna snabba svar ska på race på torsdag om vädret är okej. | |
|
koppla in en lambda, då ser du ju hur bränsleblandningen ligger ! Länk |
|
|
Släng på en extra spridare som födar en 300cc på gasspjället och koppla 12 vilt på den, styr den sedan med en knapp eller något innefrån cupen. då lär du få bra med soppa iaf. koppla in ett vattensprut så du får en bra kylning. går med en högtrycksspolarmotor från biltema och ett munstycke på en ca 0.5mm också in vid gasspjället. aktivera denna samtidigt som spridaren. (går ju att låta styra detta med en tryckvakt men då får du nog hosta upp en 50lapp.. =) ladda nu på så mycket du vågar och ut och testa med fullt ladd i en lång uppförsbacke på en hög växel. stäng sedan GENAST av bilen (skit i att kyla turbo osv) plocka ut ett stift och kolla färgen. så länge det inte är vitt så kan du om du vågar höja turbotrycket mer. är det vitt så får du sätta dit en större spridare eller sänka trycket.. lycka till! mvh Jimmy -kan du svänga kör du för sakta- |
|
|
akta för spikningar bara.. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Vart kan man köpa en tryckvakt? | |
|
på skroten tex från en gammal 900 turbo den sitter under ratten innanför panelen beemwee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.