AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
707

Svart plast bakom nummerskylt på M5 E34?

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Jaha, så har jag då en fråga om den svarta plasten bakom bakre nummerskylten man ser på en del E34 sedan. Menar alltså den som precis passar mellan de inre bakljusen. Passar den även rakt av på en Touring? Vet att sedanen har en tryckknapp för att öppna luckan som touringen saknar, men där sitter ju en låscylinder på samma(?) plats. Någon som satt dit en sådan på sin Touring? Kostade inte så mycket på BMW så jag hade en plan på att införskaffa en sådan om den passar.
Tacksam för hjälp om detta.
/Kidde

BMW - the ultimate drug...
Det borde väl finnas motsvarande för Touring då det fanns M5 Touring, nästan enaklre att fråga hos din handlare i detta fall.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
M5 Touring har ingen panel utan den nöjer sig med svart tejp det ser snyggt ut det med men syns dåligt på en mörk bil Dandelue hade det på sin förra 540 Touring den bilen var Arktissilver så då såg man att tejpen var monterad.

Kidde; Mät avstånden mellan bakljusen så kan jag tala om hur bra M5 panelen passar det vore intressant att veta om den går att montera på en Touring för då är det lätt att få en liten regskylt godkänd och då ökar möjligheterna att hitta en E34 för ett krav är att bilen ska ha liten regskylt.

Mvh Stephan
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
På touringen är väl nyckelhålet infällt men på sedan är den väl utstickande
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Tack alla för hjälpen. Ska mäta avståndet vid tillfälle. Har inte bilen hemma just nu.
Tiny:
Det var det jag ville få fram när jag skrev tryckknapp och låscylinder. Visste inte hur jag skulle formulera mig...
/Kidde

BMW - the ultimate drug...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.