AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.565

kelleners e bra

Sida 1 av 2
Hej och hå..har nu kelleners trimmkammar på bilen...f*n vad den går..470Hk på B.bänken..

Kan Vw varmt rekomendera dom där på Kelleners--vearkstaeden för ett väl utfört jobb.

Och till ett mkt bra pris

Mvh
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Är det steg 2 du har?

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Ja man kan väl kalla det steg 2 ..fast dom monterade bara kammarna..har köpt extraktorgrenrören av supersprint ..men vilka mekaniker alltså, dom KAN verkligen Bmw på Kelleners i Tyskland (jag såg dom in action så att säga)

Tack för rekommendationen Stephan..vi får väl ut och lufta våra monster ngn gång ;)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Antar att du redan har X-pipe och racekattar o dyl?!
Just nu har min andra Vanos rasat så jag ska till BMW Solna imorgon och prata med någon person i ansvarsställning...

M V H
Stephan

blitz
Hej michel
hur mycke fick du betala för godisen hur går bilen nu med kamarna
Stephan det var ju tråkigt att höra..när hände vanosraset? hur yttrar sig ett vanosras? det låter inte kul :(

blitz jag betalade nästan inget alls 25.000:- för kammarna med jobb.Bilen går av S*tan..den hade 410 hk orginal nu har den 470 det är ett bra ex av M5 man har införskaffat sig.

M5 är en brutal bil.. den blir bättre för varje dag som går..

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Michel:
Det första Vanosraset hände när den anlände till Kelleners och den räkningen slutade på 8.800 Euro totalt. Den andra hände precis när vi skulle åka på semester första veckan i Juli. BMW tar ca 33.000:- för ett byte. Ska försöka få tag på verkstadschefen och bråka lite, tycker inte att båda vanosarna ska rasa inom 500 mil på en 3/11.000 år/mil gammal bil som självklart är servad på samma verkstad hela tiden enl. föreskrifterna. Eller ska vanosbyte ingå som slitagedel tillsammans med bromsskivor o dyl? :(
Tycker det är skandal av BMW/underleverantör att grejerna inte håller ihop bättre.
-En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket.

M V H
Stephan

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det där lät ju inget vidare Stephan....Trodde iaf att 01:orna hade fått bättre grejor där :/

Mvh Janne.
Stephan det där låter riktigt tragiskt..du har verkligen otur med bilen måste jag säga :(

Det är bara att stå på sig Stephan ..klaga på Bmw.. det är ju ändå en högprestandabil med garantier sånt ska ju bara inte hända om det inte är fel från fabriken från start, eller om man misshandlat bilen riktigt illa...

Går inte bilen alls när vanosen rasat Stephan?
Hur lyder symptomen med Vanosras?

Mvh
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Janne:
Trodde jag också, ska ringa och prata med kundrelationsansvarig Calle Fröjd idag på BMW Sverige. BMW tyckte jag skulle lämna in bilen och plocka isär motorn för att se om ev. kamkedja + drev skulle behövas bytas och därefter söka goodwill men då sitter jag i en väldigt dålig förhandlingssits + om nej, så vill jag kunna välja om Solna eller någon annan ska få byta delarna.

Michel:
Otur är bara förnamnet, blir att byta till Porsche i vår och skänka iväg M5'an, trist men nödvändigt eftersom jag inte litar på bilen längre.

Glömde beskriva symptomen;
Den går ojämnt från tomgång till ca 2000 rpm (känns lite som den går på 6 cylindrar).

M V H
Stephan

Vad ska du ha för M5.an?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
michel:
250' som den står.

Så synd på en så fin bil va? hur mkt mil hann du köra med den?

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
ca 700 mil. Dyra mil :(

Wow e det verkligen sant? det var inte många mil .. du har ju inte ens hunnit smaka på hur en riktig M5.a ska gå då ju :(( Hade du ingen förlängd Europlus garanti eller ngt liknande?

Kelleners ger väl garanti på trim om bilen inte gått mer än 8000Mil eller ngt.

Du skulle kunna ha köpt en helt ny motor för ca 120.000Skr..då får man ju alltid garanti antar jag?

MVH
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Den är inte köpt på BMW så därför finns ingen garanti.
Nu är det väl så att vanosen inte omfattas av nån garanti från Kelleners.
Att köpa en ny motor kostar också pengar att byta + att jag isåfall måste byta toppen så man får med Kelleners kammar så det faller på sin oförnuftighet. Det får bli en Porsche istället så fort M5 är borta.

Att byta är väl inte så svårt och stora kostnader??..men 120 lapp e ganska mkt :(

Ska du köpa Porsche? vilken då om man får fråga? trodde du var frälst Bmw fanatiker ;)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
STEPHAN: Hur gick det till när vanosen rasade då? Körde du hårt eller var det låga varv? När var din M5 tillverkad?

//Schnitzer

*Svenska M5 E39 Registret
OBS! Skicka gärna registreringsnummer på M5 E39 till DE91@hotmail.com
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
michel: Boxster S (hårfrisörskebil) eller 997.

Schnitzer:
Började när bilen stod på tomgång när vi var på Åland (märkte att den gick hårt). Efter ca 2 veckor så eskalerar det och nästa gång jag startar den så känns det som den går på 6 cyl och motorlampan börjar lysa.
Har faktiskt inte kört så hårt med den även fast den inbjuder till det dels pga av inkörningsperiod av de nya kammarna. Har faktiskt gasat till varvstoppet en gång och det var på 402m på Gävle-träffen i våras.
Den är byggd 2001/01 och uttagen 26/1-01

M V H
Stephan

STEPHAN: Tråkigt att höra, att Vanosen har gått sönder.

Är detta slutet för alla M-modeller i framtiden (för mycket fel)?

Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die tomorrow. (James Dean)

DéjàVu
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
DejaVu:
Man kan undra vad som händer när V10'anrasar eller när Idrive får signalfel?! Man ska inte måla f*n på väggen men i nuläget skulle en nyproducering av M5E28 eller M5E34 vara önskvärt :)
Jag tror beg.priserna kommer sjunka ännu snabbare på nya M5 än vad den gjort på E39 eftersom de kommer säkerligen bli mkt dyrare att reparera.

M V H
Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.