AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.880

Flyttgods till danmark

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Hej
Om jag flyttar till Danmark, kan jag ta med bilen/bilarna som flyttgods.
Dvs har Danmark likadana regler som Sverige?
Det lär tyvärr kosta en hel del då Danmark (liksom Finland) har saftiga pålagor som får Bosse Ringmuskels skatter att verka löjligt låga ....

Börja dina efter forskningar på www.toldskat.dk och se vad det kan ge dig....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
De
165
DeWa
328iAT -96
Det borde väl bero på hur länge du ägt bilen. Ska du t.ex flytta till Norge kan du ta med bilen som flyttgods om du ägt den i minst 12 månader har jag för mig.
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Pompe ska du sticka?

// Anders
"dewa" ska du flytta till norge ! måste du ægt bilen i minst 5 år i sverige innan du får ta in den på norska skyltar!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Ska du flytta till Danmark är det DYRT att ta med sig bilen!

Bilen värderas utifrån vad en likande kostar på danska marknaden.
Dom värderar bilen utan skatt & avgifter, sedan läggs 180 % på i registeringsavgift.. Kul va??

Har bott i Stockholm i 7 år och saknar verkligen Sverige när det gäller bilar, det finns knappt några läckra vagnar här i Köpenhamn där jag pluggar ekonomi nu...

En BMW E60 530d kostar 805.000 DKK i danmark, mot 415.000 SEK i Sverige.. Surt att bo i DK när man gillar bilar...

Föräldrarna är kvar i sthlm, så dit åker jag ibland för att köra BMW :)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Skriv över bilen på mamma eller pappa(släkt mm) och kör med den i Danmark.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Gör man som Torbjörn föreslår i Norge och om man åker dit så tar dom bilen i beslag. Det borde vara nåt liknande i Danmark..

Ke
10
KentaH
435i cabriolet
X1 SDrive 2.0D
Hejsan

Jag har till och med refererat till schengenavtalet om fri rörlighet av varor, tjänster och sist men inte minst människor inom EU. Danmark har enligt mitt sätt att se det lagt hinder i vägen för den fria rörligheten på arbetsmarknaden. Jag har drivit detta som ett medborgarinitiativ med hjälp av tjänstemän i Bryssel, men det verkar som om Danmark utverkat ett undantag.

Regeln bör ej vara tillämplig vid permanent flytt i samband med att man tillträder en tjänst, arbete och kan uppvisa stt man ägt fordonet under en längre tid. Detta för att msn inte i spekulationssyfte ska kunna ta med en bil som flyttgods till Danmark.
I detta sammanhang finns ett utrymme för ett överklagande och för en förändring av de tillämpade undantagsregler som Danmark utverkat.

Kramas i trafiken

KentaH
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nytt rekord i trådlyft tror jag. Grattis!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.