|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu har jag köpt in ett par framdämpare som ska sättas på min lilla bil. Skulle vilja ha en liten guide på hur man lättast gör för att byta. Hur har ni gjort, finns det några knep? --- He ä ba å gas | |
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har bytt på 535:an alldeles nyligt, och det är hur lätt som helst. gå in på www.e34.net tro jag det var o kolla där Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Okej tackar för länkarna. Ska om ngn timme dra iväg och göra ett försök få se... Ska man motionera dom nya dämparna ngt före monteringen? Ska man bara pumpa ihop dom några ggr eller? --- He ä ba å gas |
|
|
Är det en gasdämpare är det helt onödigt att lufta dämparen, det är bara oljedämpare som behöver luftas och hållas upprätt sen hela tiden! Annars blir dämpning dålig, men på en gas finns ingen anledning då oljan redan är trycksatt med en gas och luft kan inte komma in..... ///Magnus |
|
|
Såja nu var då dämparna bytta. Vi gjorde inte som guiden där sa. Vi böjde helt enkelt bara ut fjäderbenet ur skärmen. Lite knepigt var det men det gick. Och det är nog betydligt enklaren än vad den där guiden visar. Ett litet tips bara.... Så nu är allt rappel borta från framvagnen. Och bilen borde ligga betydligt bätte efter vägen då dämparna som var där läkte olja och var värre än cykelpumpar. --- He ä ba å gas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.